راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با 10 برند مطرح دنیا در سال 2019 آشنا شوید / فیس‌بوک در این میان جایی ندارد

تصویر برند (Brand image) می‌تواند عامل مهمی برای شرکت‌ها باشد و نقش بسزایی در موفقیت کسب‌وکار آنها داشته باشد و اغلب بر تصمیمات مصرف‌کنندگان تاثیرگذار باشد. شرکت مشاوره‌ای در حوزه برند با نام «اینتربرند» به تازگی 10 برند برتر جهانی را دسته‌بندی کرده تا ببینید که مهمترین این برندها در سال 2019 کدام‌ها بود‌ه‌اند.

این رتبه‌بندی باتوجه به سه معیار اصلی ازجمله قدرت کنونی برند، یعنی تا چه حدی دیدگاه‌ها نسبت به این برند در سراسر دنیا مثبت است، ارزشی که برند برای خود شرکت به همرا می‌آورد و برنامه‌هایی که این برندها برای آینده دارند، انجام شده است. سپس اینتربرند بازده مالی کلی به سرمایه‌گذاران سازمان یا سود اقتصادی آن و همچنین توانایی و قدرت نام تجاری در ایجاد وفاداری و در نتیجه تقاضا و سود پایدار آن در آینده را هم مورد بررسی قرار داد.

برندهای حوزه فناوری مانند اپل، گوگل و آمازون توانستند جایگاه‌های برتر این رتبه‌بندی را به خود اختصاص دهند در حالی که برندهایی نظیر اسپاتیفای و هارلی دیویدسون محبوبیت کمتری میان مصرف‌کنندگان داشتند. نکته جالب توجه اینکه در این رتبه‌بندی نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند فیس‌بوک در جایگاه چهاردهم و برند ورزشی نایک در جایگاه شانزدهم قرار گرفتند.

در ادامه اسامی 10 برند برتر سال 2019 را مشاهده می‌کنید.

10- دیزنی

ارزش برند: 44/3 میلیون دلار

در زمان نگارش این مطلب ارزش بازار دیزنی معادل 240/2 میلیارد دلار گزارش شده است و به نظر می‌رسد که با سرویس جدید دیزنی پلاس خود می‌تواند این ارزش را بیشتر هم کند. اینتربرند نقاط قوت این برند را در تمایز، تعهد و حضور آن می‌داند و گفته است که ارزش این برند در سال گذشته توانسته 11 درصد رشد داشته باشد.

9- مک‌دونالد

ارزش برند: 44/53 میلیون دلار

مک‌دونالد که سرمایه بازار 158/5 میلیارد دلاری دارد، از سال 2003 ارزش برندش در حال رشد بوده و سال گذشته 4 درصد افزایش ارزش داشته است. به گفته اینتربرند نقاط قوت آن تعهد، تمایز و حضور آن است و با وجود سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد می‌تواند بیشتر از اینها هم رشد کند.

8- مرسدس بنز

ارزش برند: 50/8 میلیون دلار

مرسدس بنز شرکت مستقلی محسوب نمی‌شود و مالک آن شرکت دیملر محسوب می‌شود. ارزش برند آن به خاطر ویژگی‌هایی ازجمله تعهد، ارتباط و پاسخگویی توانسته 5 درصد افزایش پیدا کند.

7- تویوتا

ارزش برند: 56/2 میلیون دلار

سرمایه بازار این سازنده خودرو ژاپنی حدود 222 میلیارد دلار است و طی سال گذشته ارزش برندش 5 درصد رشد کرده است و اینتربرند دلیل این رشد را ارتباطات، اصالت و حضور آن می‌داند.

6- سامسونگ

ارزش برند: 61 میلیون دلار

سامسونگ که یکی از غول‌های پیشرو تکنولوژی به حساب می‌آید با سرمایه بازار 284 میلیارد دلاری خود توانسته در سال گذشته 2 درصد رشد کند و همین موضوع از پاسخگویی، ارتباطات و اصالت این برند نشات می‌گیرد.

5- کوکا کولا

ارزش برند: 63/4 میلیون دلار

با اینکه ارزش برند کوکا کولا در سال گذشته 4 درصد کاهش یافته و از سال 2014 این جریان کاهش ارزش برند ادامه دارد، با این حال در این رده‌بندی توانسته در جایگاه پنجم قرار بگیرد و این موضوع نشان از قدرت این برند دارد که از حضور، اصالت و تعهد آن نشات می‌گیرد.

4- مایکروسافت

ارزش برند: 108/8 میلیون دلار

با سرمایه بازاری معادل یک هزار میلیارد دلار، مایکروسافت را می‌توان یکی از پیشروترین برندهای دنیا معرفی کرد. نام تجاری آن به دلیل شفافیت، ارتباط و پاسخگویی که دارد امسال به میزان 17 درصد رشد داشته است.

3- آمازون

ارزش برند: 125 میلیون دلار

شرکت جف بزوس هم در میان بزرگترین برندهای دنیا به چشم می‌خورد و البته جای تعجبی هم ندارد. سرمایه بازار آمازون 885/3 میلیارد دلار عنوان شده و قدرت این برند را می‌توان در پاسخگو بودن، اهمیت و البته حضورش در بازار دانست که توانسته منجر به رشد 24 درصدی برندش شود.

2- گوگل

ارزش برند: 167/7 میلیون دلار

با اینکه گوگل در این رتبه‌بندی در جایگاه اول قرار ندارد اما با توجه به رتبه دومی که به دست آورده به وضوح جایگاه خودش میان مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد. سرمایه بازار این شرکت 869 میلیارد دلار است و حضور و ارتباطش توانسته رشد ارزش برند 8 درصدی را برای این شرکت به همراه داشته باشد.

1-اپل

ارزش برند: 234/2 میلیون دلار

و اما قوی‌ترین برند دنیا متعلق به غول فناوری یعنی اپل است. این شرکت توانسته با سرمایه بازار یک هزار میلیارد دلاری، در جایگاه اول قرار بگیرد و دیگر رقبا را کنار بگذارد. دلایلی از جمله تمایز، حاکمیت و تعامل این برند منجر به رشد 9 درصدی آن شده است.

منبع: Business insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.