راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پات، در مسیر ارائه خدمات به نابینایان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

امروز روز جهانی عصای سفید است. روزی برای نابینایان یا به‌عبارتی دیگر روشندلان. میان همه مشکلاتی که بارها و بارها در موردنیاز به حل آن سخن گفته می‌شود، حتماً این را هم شنیده‌اید که ایران احتیاج به فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای زندگی بهتر و راحت‌تر این گروه از هم‌میهنان را دارد.

به گزارش شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، لزوم توجه به گسترش فناوری ارتباطات برای نابینایان شاید موضوعی است که تاکنون کمتر به آن اندیشیده‌ایم، غافل از اینکه مطمئناً فرد نابینا بیش از فردبینا به این فناوری نیاز دارد، چراکه یک نابینا معمولاً باید با همان وسیله‌ای کار کند که فرد بینا ازآن بهره می‌برد.

ایران‌کیش و پات مدت‌هاست که در حیطه کاری خود و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این افتخار را دارد که گامی هرچند کوچک در این مسیر برداشته است. دوسال است که اپلیکیشن پات به‌عنوان نخستین نرم‌افزار پرداخت در کشور، به‌صورت شنیداری و به زبان فارسی این امکان را برای نابینایان فراهم آورده تا از تمامی امکانات آن استفاده کنند.

امروز با استفاده از پات همه مشکلات یک روشندل مانند اینکه چگونه مبلغی را بنویسد، به کجا برود، چگونه  پولی را در بانک جابه‌جا کند و غیره حل شده است. دیگر حتی نیازی نیست که این عزیزان برای انجام اینگونه امور از خانه یا محل کارشان خارج شوند.

مناسب‌سازی این اپلیکیشن برای نابینایان باعث شده تا خیلی راحت امور پرداخت، توسط روشندلان صورت بگیرد. گفتنی است اپلیکیشن پات به‌دلیل داشتن این قابلیت توانسته به‌عنوان برنده و برگزیده منتخب بخش مسئولیت‌های اجتماعی در هشتمین جشنواره نوربخش نیز لقب بگیرد.

امروز در روز عصای سفید ایران‌کیش برخود واجب و وظیفه می‌داند تا برای روشندلان کارهای ویژه‌تری در آینده انجام دهد. به این امید که اپلیکیشن پات محصولی نوین و امیدبخش برای برداشته شدن چالشی از مسیر روشندلان کشور باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.