راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس رمیتنس سامسونگ‌ پی برای کاربران آمریکایی راه‌اندازی شد

طبق اعلام سی‌ان‌بی‌سی، سامسونگ در همکاری با شرکت پردازنده پرداخت فینابلر سرویس رمیتنس را به کیف پول موبایلی خود اضافه کرد؛ بدین ترتیب کاربران آمریکایی می‌توانند وجوه خود را به مصرف‌کنندگان ساکن در 47 کشور مختلف ارسال کنند. کاربران حق انتخاب دارند که وجه مورد نظر را به حساب بانکی طرف مقابل ارسال می‌کنند یا به شکل پول محلی به دست او می‌رسانند. همچنین کارمزد انتقال و نرخ تبدیل ارز نیز پیش از تکمیل تراکنش به کاربر اعلام می‌شود. هنوز جزئیات دقیقی در مورد کارمزدهای سرویس رمیتنس سامسونگ‌ پی اعلام نشده است.

کاربران اپل پی و گوگل پی در حال حاضر فقط می‌توانند وجوه خود را داخل مرزهای ایالات متحده انتقال دهند؛ ولی سامسونگ برنامه‌ریزی کرده که در سال 2020 خدمات خود را توسعه دهد تا مصرف‌کنندگان ساکن در کشورهای غیرآمریکایی نیز امکان استفاده از سرویس رمیتنس سامسونگ‌ پی را داشته باشند.

سرویس رمیتنس سامسونگ‌ پی

توسعه قابلیت‌های سامسونگ پی می‌تواند کارایی آن را به عنوان یک کیف پول موبایلی ارتقا داده و به افزایش نرخ پذیرش آن در ایالات متحده کمک کند.

اپل پی و دیگر سرویس‌های پرداخت شخص ثالث، در ایالات متحده از میزان پذیرش قابل توجهی برخوردار نبوده‌اند، ولی اوضاع در حال تغییر است. طبق نتایج یک نظرسنجی که توسط «بین» انجام گرفته و سی‌ان‌بی‌سی نیز به آن اشاره کرده، در سال 2018، تنها 9 درصد از کاربران آمریکایی از اپل پی استفاده می‌کرده‌اند. این آمار برای سایر سرویس‌های شخص ثالث که سامسونگ پی نیز یکی از آن‌هاست، دو درصد گزارش شده است. با این حال، راه‌اندازی اپل کارت توانست آمریکایی‌ها را با اهمیت پرداخت با کیف پول موبایلی آشنا کند؛ سیستم‌های حمل‌ونقل این کشور نیز به پیاده‌سازی پرداخت‌های غیرتماسی روی آورده‌اند.

آگاهی کاربران آمریکایی در مورد مزایای پرداخت غیرتماسی به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است؛ راحتی استفاده از پرداخت موبایلی برای پرداخت هزینه حمل‌ونقل نیز به مذاق مصرف‌کنندگان خوش آمده است. بنابراین انتظار می‌رود که آمار استفاده از سامسونگ پی در ایالات متحده از روند رو به رشدی برخوردار باشد.

کمپانی سامسونگ با تحت پوشش قرار دادن تمامی نیازهای پرداختی مشتریان و اضافه کردن خدمات جدیدی مانند رمیتنس می‌تواند میزان استقبال از کیف پول سامسونگ پی را افزایش دهد. کیف پول موبایلی مذکور با ایجاد ارتباط بین حساب‌های مالی و اطلاعات کارتی، امکان استفاده از خدمات زیادی را برای کاربرانش فراهم می‌کند؛ بنابراین اگر مصرف‌کنندگان به استفاده از این سرویس روی بیاورند، سامسونگ پی این فرصت را خواهد داشت تا به یک هاب پرداخت تبدیل شود.

اگر در کنار سرویس رمیتنس، قابلیت‌های پرداخت دیگری نیز به سامسونگ پی افزوده شود، مشتریان نیازی به استفاده از سایر ارائه دهندگان سرویس پرداخت نخواهند داشت؛ در نتیجه حجم کاری و میزان درآمد سامسونگ پی افزایش می‌یابد.

ورود سامسونگ پی و سایر کیف پول‌های موبایلی به فضای رمیتنس، تهدیدی جدی برای شرکت‌های نامدار و بازیگران دیجیتالی تحول‌آفرین به شمار می‌آید. مانی‌گرام و وسترن یونیون در تلاش هستند تا قابلیت‌های دیجیتالی خود را تقویت کرده و با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتالی رمیتنس مانند زوم پی‌پال به رقابت بپردازند.

سامسونگ پی از پایگاه مشتری خوبی برخوردار است که به خوبی با این کیف پول موبایلی آشنا هستند و برای انجام عملیات مختلف پرداخت از آن استفاده می‌کنند. اکنون که قرار است سرویس رمیتنس دیجیتال نیز به فهرست خدمات این کیف پول افزوده شود، انتظار می‌رود که هم شرکت‌های نامدار و هم بازیگران دیجیتالی تحول‌آفرین ارائه دهنده خدمات رمیتنس در جذب مشتری با چالش مواجه شوند. در این صورت، این شرکت‌ها مجبور خواهند بود که شیوه خدمت‌رسانی خود را تا حد امکان آسان‌تر کنند تا از میزان محبوبیت سامسونگ پی در بین مردم کاسته شود.

منبع: بیزینس اینسایدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.