راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره رن ژنگ‌فی، مدیرعامل هوآوی چه می‌دانید؟

ماهنامه عصرتراکنش / هوآوی بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی تلفن همراه در کشور چین است. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای که به‌تازگی با چند رسانه ایتالیایی انجام داده، اعلام کرد که باید نسبت به صدور ارز رمزنگاری‌شده در چین اقدام کرد.

فابیو ساولی، ژورنالیست ایتالیایی در مصاحبه‌ای از رن ژنگ‌فی، مدیرعامل هوآوی پرسید: آیا از نظر شما، راه‌اندازی پروژه ارز رمزنگاری‌شده لیبرای فیس‌بوک می‌تواند نشانه‌ای باشد مبنی بر اینکه این غول فناوری آمریکایی، سلطه خود را در جهان حفظ خواهد کرد؟ ژنگ‌فی هم در پاسخ گفت: «چین نیز می‌تواند ارزی مشابه با لیبرا راه‌اندازی کند. چرا باید برای صدور ارز رمزنگاری‌شده منتظر دیگران بمانیم؟ قدرت یک ملت از قدرت یک شرکت اینترنتی بیشتر است.»

ژنگ‌فی 74 ساله در سال 1987 شرکت هوآوی را با سرمایه اولیه 21 هزار یوآن تأسیس کرد و همچنین به‌عنوان نماینده کارآفرینان بخش خصوصی، به عضویت دوازدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین انتخاب شد. رن در حال حاضر به‌عنوان نایب‌رئیس هیات‌مدیره هوآوی مشغول به فعالیت است. در سال 2017 درآمد سالیانه این شرکت 92.5 میلیارد دلار بوده است. ژنگ‌فی در حال حاضر 1.42 درصد از سهام هوآوی را در اختیار دارد که در سال 2017، ارزشی معادل 450 میلیون دلار داشت. در سال 2005 هم مجله تایم نام ژنگ‌فی را در میان یکصد فرد تاثیرگذار قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.