راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جف ویلیامز، مدیر عملیات اپل بیشتر بدانید

ماهنامه عصرتراکنش / جف ویلیامز، مدیر عملیات اپل است که زیر نظر تیم کوک فعالیت می‌کند. ویلیامز بر فعالیت تمام بخش‌های عملیاتی و سرویس مشتری و پشتیبانی نظارت دارد. او همچنین توانست با همکاری تیم طراحی و نظارت بر تیم مهندسی شرکت، توسعه محصول اپل‌واچ را پیش ببرد.

از دیگر اقداماتی که ویلیامز در اپل انجام می‌دهد، مسئولیت اقدامات سلامتی شرکت است که سعی می‌کند با استفاده از فناوری‌های جدید و تحقیقات پیشرفته پزشکی به مردم در درک و مدیریت بهتر سلامتی و تندرستی کمک کند.

باید گفت که جف ویلیامز هم مانند بسیاری دیگر از افراد کلیدی اپل، نقش بسزایی در ورود اپل به بازار تلفن‌های همراه داشت. او در سال 1998 به‌عنوان رئیس بخش تدارکات جهانی اپل به این شرکت وارد شد و در سال 2010 توانست سرپرستی عملیات جهانی این شرکت را بر عهده بگیرد.

البته چند وقت پیش و با اعلام خبر جدایی جانی آیو، طراح محصولات اپل، این شرکت اعلام کرد که جف ویلیامز مدیریت تیم طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار را بر عهده می‌گیرد.

در مورد سابقه کاری ویلیامز هم باید گفت که قبل از پیوستنش به اپل او از سال‌های 1985 تا 1998 نقش‌های عملیاتی و مهندسی بسیاری در شرکت آی‌بی‌ام داشته است. او دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه دوک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.