راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اینترکانتیننتال‌اکسچنج، مالک بازار بورس نیویورک، قراردادهای آتی بیت‌کوینی ارائه می‌دهد

اخیرا اینترکانتیننتال‌اکسچنج (ICE)مالک بازار بورس نیویورک، قراردادهای آتی بیت‌کوینی خود را راه‌اندازی کرده است. درواقع، هدف این صرافی از راه‌اندازی این قراردادها، جلب سرمایه‌گذارانی است که نسبت به تجارت با کریپتوکارنسی تردید دارند.

بر اساس توییت بکت که شرکت پشتیبان این قراردادها است، اولین تجارت در قراردادهای جدید، در مبادلات آتی اینترکانتیننتال اکسچنج، با ارزش 10,115 دلار انجام شد. درواقع بکت، یک معامله‌گر با پشتوانه اینترکانتیننتال‌اکسچنج است که قصد دارد تجارت و پرداخت با کریپتوکارنسی‌ها را برای خرده‌فروشان و سرمایه‌گذاران نهادی توسعه دهد.

همچنین معاملات آتی، به‌صورت فیزیکی قابل تحویل است، بدین معنا که به محض تسویه، به افراد بیت‌کوین پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است تیم سی‌ام‌ای، که رقیب اینترکانتیننتال‌اکسچنج است، در سال 2017 قراردادهای آتی خود را برای ارز دیجیتال راه‌اندازی کرد؛ اما پرداخت‌های این قراردادها با پول نقد انجام می‌شد. تسویه حساب فیزیکی نیز برای بازارهای دیگر مانند اوراق قرضه، نفت، گاوداری و فلزها استفاده شده است.

به دنبال فعالیت غیرقانونی در این صنعت جدید، دارایی دیجیتال در باتلاق رگولاتوری فرو رفته‌ و حالا طرفداران ارزهای رمزنگاری‌شده امیدوارند معاملات آتی بیت‌کوین ICE، که توسط فدرال قانونی شدند، بتوانند الزام قانونی‌ خود را برای این نوع دارایی فراهم کنند.

ببینید: وضعیت رگولاتوری توکن‌های امنیتی در کشورهای مختلف آسیایی

همچنین بیت‌کوین به ناپایداری زیادی که دارد شناخته شده است. برای مثال، حباب بیت‌کوین که در اواخر سال 2017 ایجاد شده بود، با افزایش قیمت تا حدود 20 هزار دلار، در سال بعدش از هم پاشید.

از آن زمان، قیمت کریپتوکارنسی در سال جاری افزایش داشته است و متخصصان دلیل این افزایش قیمت را شرکت‌های بزرگی مانند اینترکانتیننتال اکسچنج و فیس‌بوک، که با کریپتوکارنسی لیبرا وارد این فضا شده، می‌دانند.

قراردادهای آتی، که قراردادهای حقوقی برای خرید یا فروش کالا با قیمت و زمان معین‌ به شمار می‌روند، راهی هستند تا سرمایه‌گذاران بتوانند روی کم یا زیاد شدن ارزش دارایی موردنظرشان شرطبندی کنند. همچنین بر اساس وب‌سایت اینترکانتیننتال‌اکسچنج، سرمایه‌گذاران می‌توانند در معاملات روزانه یا ماهانه تجارت کنند.

شرکت بکت که با مالک بازار بورس نیویورک برای راه‌اندازی مشتقات همکاری کرده، روی شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر M12 مایکروسافت و گروه مشاوران بوستون، به‌ عنوان سرمایه‌گذار نیز حساب می‌کند. همچنین این شرکت در سال گذشته با کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس‌ همکاری کرده تا مردم و نهادها بتوانند کریپتوکارنسی‌ها را بخرند، بفروشند، ذخیره و ارسال کنند.

باید گفت که تلاش‌ها برای راه‌اندازی معاملات آتی بیت‌کوین با مشکلات زیادی در گذشته روبه‌رو شده است. همچنین سی‌بی‌اوای گلوبال مارکتس که در اواخر سال 2017 قراردادهای خود را راه‌اندازی کرده، در اوایل امسال اعلام کرد که قراردادهای بیشتر ارائه نخواهد داد. در همین حال، شرکت آمریکایی لجرایکس، پس از عدم تایید رگولاتور بازار اصلی مبنی بر اینکه که معاملات آتی بیت‌کوین تایید نشده، مجبور شد راه‌اندازی آن را متوقف کند.

لازم به ذکر است که این اقدام اینترکانتیننتال اکسچنج، واکنش‌های مثبتی در بازار داشته و قیمت بیت‌کوین 0/5 درصد افزایش یافت و در زمان انتشار این خبر به 9,950 دلار رسیده بود.

منبع: CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.