راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی شرکت‌های فین‌تکی خبرساز در سال 2019 به نقل از بنزینگا

هرساله، بنزینگا لیستی از شرکت‌های بسیار نوآور و آینده‌نگر در حوزه فین‌تک را به نمایش می‌گذارد.

در جریان آماده‌سازی پنجمین دوره جوایز سالانه جهانی فین‌تک بنزینگا در نیویورک که 19 نوامبر برگزار می‌شود، نگاهی انداخته است به شرکت‌هایی که در خبرهای سال جاری مطرح بوده‌اند.

.

تریدینگ‌ویو

تریدینگ‌ویو، بزرگترین شبکه‌ اجتماعی آنلاین و ابزار بازارهای مالی برای معامله‌گران است.

این پلتفرم به کاربران قابلیت دسترسی به ابزارهای حرفه‌ای تجزیه‌وتحلیل و نموداردهی را می‌دهد. همچنین در شبکه اجتماعی خود، ایده‌های تجارت را نیز مبادله می‌کند.

علاوه بر برنامه‌هایی که این شرکت برای ادغام کارگزاران بیشتر دارد، تریدینگ‌ویو قصد دارد که تجربه تجارت را ارتقا دهد.

همچنین پیرس کروسبی، مدیر کل این شرکت می‌گوید که تریدینگ‌ویو روی یک سرویس پخش زنده کار می‌کند به نام «Twitch for traders».

درواقع این ویژگی به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که بتوانند تحلیل، تحقیق و معامله یکدیگر را در لحظه دنبال کنند و به این ترتیب حوزه‌ای که معمولا به صورت گنگ و مبهم تفسیر می‌شد، از شفافیت بیشتری برخوردار می‌شود.

طبق گفته‌های تریدینگ‌ویو، کاربران می‌توانند منتظر افزونه‌های بیشتر مانند کارگزاران بیشتر، ویژگی‌های پلتفرم و ابزارهای توسعه‌دهنده در ماه‌های آتی باشند.

.

آی‌فیلیپ

آی‌فیلیپ یا پلتفرم اطلاعات یادگیری مالی، پلتفرم سرمایه‌گذاری خودکار و خودگردان است و توسط رندی تیت و کلی کورشاک ایجاد شده است. درواقع تیت و کورشاک، پس از اینکه متوجه شدند ساختارهای کارمزد و مدیریت ضعیف، بر فرصت‌های رشد صندوق متقابل تاثیر منفی می‌گذارد، تصمیم گرفتند این پلتفرم را راه‌اندازی کنند.

در اوایل سال جاری، تیت به بنزینگا گفت که آی‌فیلیپ، برای کاهش ریسک سود و زیان مردم از بازار و جلوگیری از رکودهای اقتصادی بزرگ، از الگوریتم‎‌های ریاضی استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است که این تکنولوژی بازده چشمگیر داشته و در سال گذشته با 12درصد در بازار سهام  S&P 500 رکورد داشته است.

این سرویس با نرخ اشتراک یکسان در دسترس است و نیز برنامه‌هایی برای اضافه کردن اوراق بهادار سفارشی و پیشرفت‌های نرم افزاری هم وجود دارد.

.

بامبو

بامبو در زمینه ارائه پلتفرم‌های مشاوره رباتی سفارشی تخصص دارد و با استفاده از الگوریتم‌های اختصاصی و مجموعه‌ داده‌ها این کار را انجام می‌دهد. این شرکت برای توسعه داشبوردهای مشاور-مشتری، ماژول‌های مستقل را ترکیب می‌کند.

لازم به ذکر است که سه محصول اصلی این شرکت عبارتند از:

  • مشاور هوشمند برای مشتری‌های بانکداری خصوصی
  • مشاور وایت‌لیبل برای بانکداری خرده‌فروشی
  • مصرف‌کنندگان مدیریت ثروت
  • هاب توسعه‌دهنده API

علاوه‌بر تمامی موارد گفته‌شده، بامبو قصد دارد که به‌عنوان پیشرو صنعت شناخته شود و بهترین مشاورهای رباتیک را برای نهادهایی مانند اچ‌اس‌بی‌سی و استانداردچارت ایجاد کند.

.

آپشن‌‌آلفا

آپشن‌‌آلفا یک پلتفرم تکنولوژی و آموزشی برای آپشن تریدرها است. این پلتفرم توسط کرک دو پلسیس ایجاد شده و از چهار مولفه آموزش، ایده‌ها، تجارت خودکار و جامعه تشکیل شده است.

درواقع جنبه‌های آموزشی آپشن‌آلفا، همه موارد از اصول پایه گرفته تا استراتژی‌ها را پوشش می‌دهد.

دوپلسیس در یک بیانیه به بنزینگا گفت:

«یکی از بزرگترین محصولاتی که ما در دو سال گذشته راه‌اندازی کردیم، نرم‌افزار بک‌تستینگ بود. شما می‌توانید وارد این نرم‌افزار شوید و استراتژی مورد نظر خود را انتخاب کنید و قبل از اینکه پولی که با زحمت کسب کردید به خطر بیندازید، از کارکردن آن نرم‌افزار اطمینان حاصل کنید.»

علاوه بر این، یک پلتفرم تجارت خودکار کامل نیز در دست کار است که معامله‌گران با استفاده از آن می‌توانند به‌صورت خودکار معاملات را انجام دهند، پروفایل‌هایی ایجاد کنند که معاملات را ثبت، عملکرد را ارزیابی کنند و به‌روزرسانی‌ها را به کاربران دیگر ارسال کنند.

هدف تیم آپشن‌آلفا، کسب حجم زیادی از استراتژی‌های داده‌محور است و قصد دارد که به بقای سرمایه‌گذاران در کسب‌وکار تجارت کمک کند.

.

آرچکس

آرچکس یک صرافی نهادی برای توکن‌های مبتنی بر دارایی واقع در لندن است. این شرکت درصدد دموکراتیک کردن بازارهای سرمایه با زیرساخت بازار نهادی بوده که برای فضای کریپتوکارنسی و دارایی توکنایز شده توسعه یافته است.

البته آرچکس هنوز در مراحل اولیه خود است. درواقع اولین قدم برای ادغام تمامی دارایی‌ها بر بلاکچین تکامل درست و مناسب بازار است. این بدین معناست که رگولاتوری‌های بزرگ و بالغ و زیرساخت‌های بازار، برای افزایش پذیرش دارای اهمیت هستند.

آرچکس قصد دارد برای صندوق‌های پوشش ریسک، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران مورد اطمینان، مرکز تجارت دارایی دیجیتال معتبر ارائه دهد و برنامه‌هایی برای راه‌اندازی کارگزاری خرده‌فروشی در تعامل مستقیم با مشتری برای میان‌مدت و بلندمدت دارد.

منبع: Finance Yahoo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.