راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم تست اکسیر رونمایی شد / تسهیل دسترسی عموم مردم به بازارهای مالی

پلتفرم تست اکسیر (Testnet) محیط شبیه‌سازی‌شده از پلتفرم اصلی اکسیر است. این محیط به‌منظور آشنایی با سرویس‌های پلتفرم، تست APIها، خریدوفروش در بازار اکسیر و غیره ایجاد شده است.

یکی از مهمترین دغدغه‌های اقتصاد امروز، مشارکت حداکثری عموم مردم در بازارهای پولی و مالی دنیا است، چرا که با مشارکت هرچه بیشتر مردم، جریان نقدینگی و شفافیت معاملات افزایش یافته و در نهایت عدالت مد نظر اقتصاد باز، تأمین خواهد شد. عدم مشارکت حداکثری در این بازارها تبعاتی مانند ایجاد حباب قیمتی، رانت و تمرکزگرایی در اخذ تصمیمات و تعیین یک‌جانبه سمت‌وسوی بازار را در پی خواهد داشت.

نکته مهمی که در این امر مورد توجه است، عدم آشنایی عموم مردم با مفاهیم بازارهای مالی، نحوه خریدوفروش حرفه‌ای، جسارت و قدرت ریسک در ورود به اینگونه بازارها است، چراکه اغلب مردم از توانایی مالی و قدرت ریسک‌پذیری بالایی برخوردار نبوده و این امر خود مانع اصلی مشارکت مستقیم آنها در بازار است.

به‌همین جهت و در پاسخ به این نیاز، اکثر پلتفرم‌های تریدینگ و نرم‌افزارهای مخصوص فعالیت در بازارهای مالی، به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر کاربران خود و دیگر علاقمندان، اقدام به ایجاد محیط شبیه‌سازی شده از پلتفرم اصلی برای آموزش و آشنایی هرچه بیشتر این افراد می‌کنند.

یک محیط آزمایشی استاندارد و مفید، کاملاً و عیناً مشابه محیط اصلی پلتفرم تریدینگ بوده و تنها تفاوت آنها در مجازی‌بودن دارایی‌های کاربران است.

در همین راستا اکسچنج اکسیر به‌تازگی از محیط آزمایشی پلتفرم خود رونمایی کرده که از تمامی مشخصه‌ها و سرویس‌های پلتفرم اصلی اکسیر، برخوردار است.

کاربران در محیط آزمایشی اکسیر می‌توانند اقدام به خریدوفروش، تست APIها، نوشتن Trading Bot و غیره کنند و دیگر نگران از دست‌دادن دارایی‌های خود در هنگام خریدوفروش، نباشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.