راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقش مثبتی که اپل‌کارت می‌تواند در پذیرش بیشتر اپل‌پی در آمریکا داشته باشد

در سال گذشته، تنها 9 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی از اپل‌پی استفاده کرده‌اند و باید گفت که این میزان درصد نشان می‌دهد که اپل‌پی فاصله زیادی با پنج روش پرداختی محبوب و مشهور میان آمریکایی‌ها دارد. به عبارتی با توجه به بررسی انجام شده از برین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، 80 درصد از مردم ایالات متحده از کارت‌های اعتباری، 79 درصد از پول نقد، 59 درصد از کارت‌های نقدی یا بانکی، 53 درصد از چک و 44 درصد از پی‌پال استفاده می‌کنند.

همچنین، میزان پذیرش کیف پول در آمریکا نیز در مقایسه با کشورهای دیگر آهسته‌تر است. برای مثال در سال 2018، 17 درصد از مصرف‌کنندگان چین از اپل‌پی استفاده کردند. شاید این اختلاف درصد در پذیرش بین آمریکا و کشورهای دیگر، به دلیل عدم محبوبیت خدمات پرداخت‌های موبایلی در آمریکا باشد. در سال 2018، بیش از 80 درصد از مصرف‌کنندگان چینی از پرداخت‌های موبایلی استفاده کردند، درحالی‌که حداکثر استفاده از بهترین اپلیکیشن‌های پرداخت در آمریکا کمتر از 10 درصد بوده است.

البته ممکن است وضعیت اپل‌پی در آمریکا بهتر شود. با توجه به گفته‌ تیم کوک، مدیر عامل اپل، اخیرا اپل کاربران بیشتری نسبت به پی‌پال اضافه به دست آورده و حجم تراکنش‌های ماهیانه‌‌اش، چهار برابر سریع‌تر شده است. پی‌پال گزارش داده که سه‌ماهه دوم سال 2019، 9 میلیون حساب‌ بانکی اضافه کرده و تراکنش‌های این سه ماه، 28 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

این بدین معنی است که پذیرش اپل‌پی در آمریکا چندان چشمگیر نبوده است، اما با دو مورد توسعه اخیری که داشته، محبوبیت آن می‌تواند افزایش یابد.

میزان درصد استفاده مصرف‌کنندگان آمریکایی از روش‌های پرداختی در سال 2018

راه‌اندازی اپل‌کارت، به مشتریان انگیزه می‌دهد تا از اپل‌پی استفاده کنند و حتی این کار می‌تواند منجر به افزایش پذیرش خدمات شود. این کارت که توسط گلدمن ساکس راه‌اندازی شده، به تمامی خریدهایی که از طریق اپل‌پی انجام می‌شود دو درصد بازپرداخت نقدی می‌دهد. همچنین این کارت برای خریدهای اپل‌پی از اپل و کسب‌وکارهای منتخب از جمله اوبر، سه درصد بازپرداخت نقدی ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که برای تراکنش‌هایی که از کارت فیزیکی آن استفاده می‌شود، یک درصد بازپرداخت نقدی نیز تعلق می‌‌گیرد.

ببینید: برترین مزیت اپل کارت بزرگترین نقطه ضعف آن نیز به شمار می‌رود

این تفاوت در درصدها، می‌تواند مشتریان اپل‌کارت را به استفاده منظم از اپل‌پی ترغیب کند. همچنین اگر اپل‌‌کارت بتواند علاوه بر مشتریان اپل‌پی، مشتریان دیگر را نیز جذب کند، پذیرش خدماتش افزایش خواهد یافت. به‌علاوه، اگر مشتریان بیشتری تمایل داشته باشند که از اپل‌پی استفاده کنند، پذیرندگان بیشتری نیز خواهان پذیرش آن می‌شوند. بدین ترتیب، اپل‌پی در همه‌جا در دسترس قرار خواهد گرفت و به‌طور بالقوه، پذیرش آن در آمریکا افزایش می‌یابد.

سیستم‌های حمل‌ونقل آمریکا، ارائه پرداخت‌های غیر تماسی را آغاز کرده‌اند که فرصت بزرگی برای اپل‌پی ایجاد می‌شود که راحت‌بودن کاربرد خود را نشان دهد. شبکه‌های حمل‌ونقل نیویورک و میامی، شروع به ادغام پرداخت‌های غیرتماسی برای کرایه‌ها، با استفاده از کارت‌های غیرتماسی کرده‌اند و کیف پول‌های موبایلی مانند اپل‌پی قصد دارند که این خدمات را در شهرهای بیشتری گسترش دهند.

اخیرا، کیف پول‌های موبایلی 80 درصد از پرداخت‌های غیر تماسی برای حمل‌ونقل را در نیویورک به خود اختصاص داده‌اند؛ زیرا برای پرداخت، ضربه زدن به موبایل آسان‌تر از بیرون آوردن کارت و برگرداندن آن است.

بنابراین، شهرهای بیشتری پرداخت‌های غیر تماسی را به شبکه‌های حمل‌ونقل خود اضافه می‌کنند و ممکن است مصرف‌کنندگان بیشتری شروع به استفاده از اپل‌پی کنند و بدین ترتیب آنها از این خدمات برای انجام خریدهای دیگر استفاده کنند.

رشد چشمگیر اپل‌پی می‌تواند خبر خوبی برای کیف پول‌های موبایلی دیگر باشد، زیرا افزایش علاقه‌مندی به اپل‌پی، پروفایل آنها را نیز ارتقا می‌دهد.

در سال‌های آتی، سازگاری و پذیرش بیشتری برای کیف پول‌های موبایلی دیگر فراهم می‌شود و بخشی از این پذیرش می‌تواند به اپل‌پی تعلق داشته باشد. کیف پول‌هایی مانند سامسونگ‌پی و گوگل‌پی، برای پرداخت‌های حمل‌ونقل نیز می‌توانند پذیرفته شوند، بنابراین ظهور پرداخت‌های غیر تماسی حمل‌ونقل، می‌توانند نرخ پذیرش آنها را در کنار اپل‌پی افزایش دهند.

علاوه بر این، اگر پذیرندگان بیشتری اپل‌پی را بپذیرند، ممکن است آنها پذیرش ولت‌های دیگر را نیز همزمان اضافه کنند تا از تفکیک مصرف‌کنندگان جلوگیری شود. برای مثال از اکتبر سال 2018، 50 درصد از رستوران‌ها و خرده‌فروش‌های آمریکا، پرداخت‌های غیر تماسی را پذیرفته‌اند. باید گفت که این موضوع، می‌تواند این امکان را ایجاد کند تا افراد بیشتری کیف پول‌های موبایلی را تجربه کنند و به‌طور بالقوه، پذیرش پرداخت‌های موبایلی در آمریکا را افزایش دهد.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.