راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جاناتان آیو، مدیر ارشد طراحی صنعتی اپل بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / اگر استیو جابز و تیم کوک را کنار بگذاریم، جاناتان آیو یکی از تاثیرگذارترین افراد اپل به‌شمار می‌رود که در زمان همکاری‌اش با این شرکت محصولات ممتازی مانند آی‌مک، مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر، آی‌پاد، آی‌پاد تاچ، آیفون، آی‌پد و آی‌اواس 7 را به بازار ارائه داده است.

جاناتان آیو، ملقب به طراح طراحان است که در سال 2006 به پاس خدماتش به طراحی صنعتی، رتبه امپراتوری بریتانیا با درجه فرمانده و در سال 2011 به پاس اقدامات نوآورانه‌اش رتبه امپراتوری بریتانیا با درجه شوالیه را دریافت کرد که البته با نگاهی به آنچه آیو برای ارائه برترین محصولات انجام داده، می‌توان او را کاملاً لایق دریافت چنین القابی دانست.

برای مثال جاناتان آیو برای کاهش ضخامت هرچه بیشتر آی‌پد نسل دوم، فرایند ساخت را بارها و بارها بهبود داد و سفری ۱۴ ساعته را تحمل کرد و به دیدار یکی از استادان خبره ژاپنی در ساخت شمشیر سامورایی رفت و با الهام از فرایند ساخت شمشیر سامورایی، طراحی بدنه فلزی آی‌پد نسل دوم و چیدمان قطعات سیلیکونی داخل آن را آن‌قدر تراش داد و اصلاح کرد تا ضخامت آی‌پد نسل دوم نسبت به نسل قبلی‌اش تا یک‌سوم کاهش یابد و سبک‌تر شود.

اپل در 27 ژوئن 2019 به‌طور رسمی اعلام کرد که جانی آیو از شرکت اپل جدا خواهد شد. آیو با قصد راه‌اندازی شرکت خود با نام LoveFrom از اپل جدا شد، ولی هر دو طرف اعلام کردند که همچنان با هم همکاری خواهند داشت. جدایی جانی آیو حتی روی سهام اپل نیز تاثیرگذار بود و خبر جدایی وی باعث شد که سهام اپل سیر نزولی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.