راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره دیوید مارکوس، رئیس پروژه لیبرا فیس‌بوک چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / این روزها مهم‌ترین خبری که درباره فیس‌بوک وجود دارد، پروژه کریپتوکارنسی این رسانه اجتماعی با عنوان لیبراست که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اقدام فیس‌بوک برای ورود به صنعت پرداخت است که پس از انتشار وایت‌پیپر این ارز و اعلام راه‌اندازی آن در سال 2020، موافقان و مخالفان بسیاری پیدا کرد. پروژه لیبرا فیس‌بوک را دیوید مارکوس رهبری می‌کند.

ببینید: فیس‌بوک سپیدنامه (وایت‌پیپر) کریپتوکارنسی خود به نام «لیبرا» را منتشر کرد

مارکوس کارآفرین آمریکایی است که پیش‌تر در پی‌پال مشغول به کار بود و در حال حاضر معاون بخش محصولات پیام‌رسان فیس‌بوک است و سمت ریاست واحد مسنجر فیس‌بوک را نیز به بر عهده دارد. البته سابقه کاری مارکوس به سال 1996 و 23 سالگی‌اش برمی‌گردد که اولین شرکت خود با نام جی‌تی‌ان تلکام را در حوزه مخابرات راه‌اندازی کرد. در سال 2008، او شرکت زونگ را راه‌اندازی کرد. زونگ زیرشاخه‌ای از شرکت اکووکس بود که برای کاربران امکان پرداخت آنلاین از طریق موبایل‌شان را فراهم می‌کرد.

در سال 2011، زونگ توسط پی‌پال و به ارزش 240 میلیون دلار خریداری شد و به همین دلیل مارکوس به پی‌پال ملحق و معاونت بخش موبایل پی‌پال به او واگذار شد. تحت نظارت مارکوس بود که پی‌پال توانست سرویس کارت‌خوان موبایلی آفلاین خود به نام «پی‌پال هیر» را ارائه کند. در سال 2012 و بعد از رفتن اسکات تامسون، رئیس پی‌پال به یاهو، مارکوس جایگزین او در شرکت شد و در نهایت در سال 2014 به فیس‌بوک ملحق شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.