راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در کارگاه‌های مبانی بلاکچین، مبانی کریپتوکارنسی و مبانی ماینینگ در کنفرانس فین‌تک ایران چه مباحثی مطرح می‌شود؟

کنفرانس فین‌تک ایران فردا و پس‌فردا یعنی 13 و 14 شهریور توسط نوآفرینان و راه پرداخت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. روز دوم این کنفرانس به برگزاری کارگاه‌ها اختصاص دارد که در این روز چهار سری کارگاه به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود. یکی از این کارگاه‌ها، بلاکچین است.

در این کارگاه‌، امیرعباس امامی بنیان‌گذار کارچین درباره مبانی بلاکچین، سهیل نیکزاد عضو هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک درباره مبانی کریپتوکانسی‌ها و محمدجواد صمدی‌راد کارشناس پرداخت و بلاکچین درباره مبانی ماینینگ صحبت خواهند کرد. در ادامه نگاهی به مباحثی که در هر یک از کارگاه‌های بلاکچین در این رویداد ارائه می‌شوند، داشتیم.

هر کارگاه ۳ ساعت به طول می‌انجامد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در هرکدام از این کارگاه‌ها می‌توانند از طریق ایوند اقدام کنند.

برای حضور در این رویداد، می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید. مخاطبان راه پرداخت می‌توانند با استفاده از کد way2pay با ۳۰ درصد تخفیف ثبت‌نام کنند.

.

کارگاه مبانی بلاکچین

امیرعباس امامی بنیان‌گذار کارچین در این کارگاه درباره تاریخچه بلاکچین و تلاش برای خلق اعتماد در فضای بی‌اعتمادی، مکانیسم بلاکچین از آغاز تا انتها، تفاوت بلاکچین‌ها و کاربرد بلاکچین صحبت خواهد کرد.

امیرعباس امامی بنیان‌گذار کارچین
امیرعباس امامی بنیان‌گذار کارچین

امامی درباره ارائه خود در این کارگاه این‌طور توضیح می‌دهد: «تا قبل از سال 2008 هر چند تکنولوژی پایه‏ای بلاکچین یا مباحث رمزنگاری وجود داشت تقریبا تمام تلاش‏ها برای ایجاد یک مکانیزم اعتماد غیرمتمرکز شکست‌خورده بود. اما خلق بیت‌کوین و رشد و فراگیری آن به‌عنوان یک سیستم مالی نشان داد که می‌شود سیستم مالی‌ای داشت که به هیچ نهاد متمرکزی برای کنترل نیاز نداشته باشد. وقتی تبادلات پولی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ملزومات زندگی بشری بشود به‌صورت غیرمتمرکزی اداره کرد، چرا دیگر ابعاد زندگی را نشود! اگر می‌شود یک شرکت بزرگ یا بانک را بدون هیئت‌مدیره و کارمند اداره کرد، شاید یک کشور را نیز  بشود این‌طور اداره کرد!

این چشم‌اندازی است که از بلاکچین داریم. تحول در تمامی ابعاد زندگی‌مان، به خاطر معجزه‌ای به نام اعتماد غیرمتمرکز! اینکه این بلاکچین چطور این اعتماد را ایجاد می‌کند، چند نوع بلاکچین داریم و کارکردها و ویژگی‏های هرکدام از آنها چیست، موضوعی است که در این کارگاه بیشتر در موردش صحبت می‌کنم.»

این کارگاه از ساعت 9 تا 12 پنجشنبه ۱۴ شهریور در دانشکده مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

.

کارگاه مبانی کریپتوکارنسی

سهیل نیکزاد عضو هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک مدرس کارگاه مبانی کریپتوکارنسی است. او در این کارگاه درباره مهم‌ترین رمزارزهای موجود، جایگاه ویژه بیت‌کوین در تمام رمزارزها، آینده رمزارزها، چالش‌های رگولاتوری در این حوزه و سرمایه‌گذاری در دنیای رمزارزها صحبت خواهد کرد.

سهیل نیکزاد عضو هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک
سهیل نیکزاد عضو هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک

نیکزاد درباره جزئیات ارائه خود توضیح می‌دهد: «کریپتوکارنسی یا رمز ارز یکی از مهم‌ترین کاربردهای بلاکچین است. شناخته‌شده‌ترین کریپتوکارنسی نیز بیت‌کوین است که بسیاری بیت‌کوین را مهم‌ترین دستاورد بلاکچین می‌دانند. رمز ارزها در سال‌های گذشته رشد کرده‌اند و اکنون شاهد خلق رمزارزهای متعددی هستیم و هرکدام تلاش می‌کنند سهمی از این بازار رو به رشد را به دست آورند. در این کارگاه درباره پول (تاریخ، انواع و کاربرد)، شبکه‌ها (تاریخ، انواع شبکه‌های غیرمتمرکز)، بیت‌کوین و بلاکچین (تاریخ، نحوه کارکرد، سوءاستفاده‌ها، قانون‌گذاری و ماینینگ)، رمزنگاری (رمزنگاری متقارن و غیرمتقارن، SHA256، اعداد بزرگ) و کاربرد رمزارزها (نصب والت، بک‌آپ گیری، انجام تراکنش و بازیابی والت) صحبت خواهم کرد.»

این کارگاه از ساعت 13:30 تا 16:30 پنجشنبه ۱۴ شهریور در دانشکده مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

.

کارگاه مبانی ماینینگ

محمدجواد صمدی‌راد کارشناس پرداخت و بلاکچین نیز در کارگاه مبانی ماینینگ درباره دانش و مهارت‌های لازم برای ماینینگ، به‌صرفه بودن یا نبودن آن در ایران و آینده ماینینگ صحبت خواهد کرد.

محمدجواد صمدی‌راد کارشناس پرداخت و بلاکچین
محمدجواد صمدی‌راد کارشناس پرداخت و بلاکچین

صمدی‌راد درباره ارائه خود در این کارگاه این‌طور می‌گوید: «ماینینگ در ایران یکی از مهم‌ترین مصادیق بلاکچین است. در سال‌های اخیر بسیاری از افراد با سودای ثروتمند شدن راهی عرصه ماینینگ شده‌اند. منتها ماینینگ برخلاف تصور یک صنعت است با پیچیدگی‌های فراوان. ورود به این عرصه بدون داشتن دانش فنی و مدیریتی لازم منجر به از دست دادن سرمایه می‌شود. حتی داشتن دانش و مهارت هم تضمین‌کننده سودهای بادآورده نیست. ماینینگ در حال حاضر در کشور قانونی شناخته شده است ولی فعالیت در آن پیچیدگی‌های زیادی دارد.

مبانی بلاکچین، روش‌های اجماع در شبکه‌های بلاکچین، ضرورت ماینینگ در شبکه‌های بلاکچین، معماری مرسوم زیرساخت ماینینگ، استخر ماینینگ، معرفی و مقایسه ابزارهای ماینینگ، زیرساخت مزارع ماینینگ و پیکره‌بندی یک نمونه دستگاه ماینر ازجمله سرفصل‌های این کارگاه هستند.»

این کارگاه از ساعت 17 تا 20 پنجشنبه ۱۴ شهریور در دانشکده مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.