راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در کارگاه‌های ولث‌تک، الگوریتم تریدینگ و معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی چه مباحثی مطرح خواهد شد؟ / نگاهی به روز دوم کنفرانس فین‌تک

کنفرانس فین‌تک ایران ۱۳ و ۱۴ شهریور توسط نوآفرینان و راه پرداخت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. روز دوم این کنفرانس به برگزاری کارگاه‌ها اختصاص دارد. در این روز ۴ سری کارگاه به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود. سری کارگاه ولث‌تک یکی از این کارگاه‌هاست که در این مطلب در مورد آن توضیح داده‌ایم.

محمد قاسمی مدیرعامل سوشیانت مبانی ولث‌تک و مدیریت سرمایه را تشریح خواهد کرد. حامد حدادی مدیرعامل کوانت‌کن مدرس کارگاه الگوریتم تریدینگ است. فاطمه جعفری مدیرعامل سهامیاب نیز مدرس کارگاه معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی است.

برای حضور در این رویداد، می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید. مخاطبان راه پرداخت می‌توانند با استفاده از کد way2pay با ۳۰ درصد تخفیف ثبت‌نام کنند.

ببینید: دانشگاه تربیت مدرس ۱۳ و ۱۴ شهریور میزبان کنفرانس فین‌تک ایران است

کارگاه مبانی ولث‌تک و مدیریت سرمایه

بورس در سال‌های گذشته به مدد فناوری شاهد تغییرات زیادی بوده است. برخلاف سال‌های نه چندان دور این روزها معامله‌گران بورسی معاملات‌شان را بر بستر اینترنت انجام می‌دهند. البته این همه آن چیزی نیست که امروز می‌توان به کمک فناوری در بورس انجام داد. بورس یکی از بازارهای کمتر شناخته شده برای مردم است و در چند سال اخیر توجه بسیاری از مردم به آن جلب شده است. فناوری در بورس فضای جدیدی را ساخته که برخی با عنوان ولث‌تک از آن یاد می‌کنند.

قاسمی در این کارگاه کاربردهای فناوری در زمینه مدیریت سرمایه را تشریح خواهد کرد. اینکه ولث‌تک چیست و چه ابعادی دارد و آینده ولث‌تک از دیگر مباحثی است که او در درباره آن توضیح خواهد داد.

این کارگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ پنجشنبه ۱۴ شهریور در دانشکده مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

.

کارگاه الگوریتم تریدینگ

الگوریتیم تریدینگ یا معامله‌گری به صورت اتوماتیک از طریق ابزارهای مبتنی بر هوش و یادگیری ماشین در سال‌های اخیر گسترش زیادی یافته است. اکنون در بسیاری از بازارهای بورس جهان این ماشین‌ها هستند که معاملات را انجام می‌دهند. معامله‌گرهای انسانی به دلیل محدودیت‌های ذاتی که دارند توان پردازش اطلاعات کمی را دارند. ولی در حال حاضر ماشین‌ها به کمک انسان‌ها آمده‌اند و فضای جدید در زمینه معامله‌گری در بورس خلق کرده‌اند.

حامد حدادی مدیرعامل کوانت‌کن در کارگاه الگوریتم تریدینگ برای حاضران خواهد گفت که الگوریتم تریدینگ به چه معناست و معرفی مهم‌ترین بازیگران این عرصه در جهان کدام است. حدادی همچنین در مورد روش‌های الگوریتم تریدینگ، چالش‌های الگوریتم تریدینگ در ایران و آینده آن توضیح خواهد داد.

حدادی در این درباره کارگاه الگوریتم تریدینگ یا همان معاملات الگوریتمیصحبت می‌کند و می‌گوید معاملات الگوریتمی از کجا آمده است. او در این باره می‌گوید: «در این کارگاه خواهم گفت که الگوریتم تریدینگ چه طبقه‌بندی‌های دارد. از آنجایی که معاملات الگوریتم‌های انواع مختلفی دارند، در این کارگاه به دنبال طبقه‌بندی این معاملات هستیم. در مورد اینکه هر کدام از این الگوریتم‌ها چطور کار می‌کنند صحبت خواهم کرد و توضیح خواهم داد که آنها چه فایده‌ای دارند.»

حدادی ادامه داد: «در رابطه با اینکه معاملات الگوریتمی در ایران در چه وضعیتی به سر می‌برند، توضیح خواهم داد. می‌گوییم که قرار است این معاملات به کدام سمت بروند. ابزارهای معملات الگوریتمی که در بازار ایران وجود دارند را بررسی خواهیم کرد. در مورد یکی از الگوریتم‌های ریاضی که یک نمونه آماری است صحبت خواهیم کرد. این کارگاه بیشتر یک طبقه‌بندی کلی از انواع الگوریتم‌های معاملاتی است و بعد در مورد هرکدام توضیح خواهم داد.»

این کارگاه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰ پنجشنبه ۱۴ شهریور در دانشکده مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

کارگاه معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی

بورس، موتور محرک اقتصاد و شاخص سلامت مالی هر کشوری است. نقش اصلی بازارهای سرمایه، جذب و هدایت نقدینگی‌های سرگردان و پراکنده در اقتصاد کشور به صورت بهینه است به گونه‌ای که منجر به تخصیص بهینه منابع کمیاب مالی شود. روش‌ها و ابزارهای متنوع سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی عمومی، طبعاْ منجر به افزایش اقبال جمعی به این بازارها شده و موجب رشد اقتصادی کشورمان می‌شود.

فاطمه جعفری مدیرعامل سهامیاب با بیان اینکه معامله‌گری بر بستر شبکه های اجتماعی، یک متدولوژی معامله نوین است که خود راهکارها، ابزارها، شیوه‌ها و گونه‌های مختلف دارد، توضیح داد: «در این کارگاه، به تعریف و روش‌های این گونه‌های نوین می‌پردازیم. نگاهی به بهترین ابزارها و بسترهای حال حاضر دنیا می‌کنیم. مشکلات و راهکارهای ممکن در کشور را مورد بحث قرار دهیم. فاصله ما با کشورهای پیشرفته را مورد توجه قرار دهیم و ابزارهای لازم را برشمریم. مزایا و معایب را بررسی می‌کنیم و نهایتاْ سعی می‌کنیم دیدی جامع نسبت به این مفاهیم بعضا جدید ایجاد کنیم.»

شبکه‌های اجتماعی دسترسی افراد به اطلاعات را دگرگون کرده‌اند. در حال حاضر بسیاری از مردم به کمک ابزارهای موجود می‌توانند در جریان اطلاعات قرار گیرند و همین دسترسی شیوه معاملات و سرمایه‌گذاری‌های افراد را دگرگون کرده است. معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی فضای متفاوتی را خلق کرده است و در آینده نزدیک شاهد توسعه بیشتر این شیوه‌ها خواهیم بود.

این کارگاه برای معامله‌گران، سرمایه‌گذاران، علاقمندان به بازار سرمایه و افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کارهای نوین در بازارهای مالی هستند، مفید خواهد بود. این کارگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸ برگزار می‌شود.

هر کارگاه ۳ ساعت به طول می‌انجامد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در هر کدام از این کارگاه‌ها می‌توانند از طریق ایوند اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.