راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برترین‌‎های دومین چالش نوآوری تهران هوشمند معرفی شدند

آیین اختتامیه و معرفی برندگان دومین چالش نوآوری تهران هوشمند 9 شهریورماه برگزار شد. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری در این مراسم تاکید کرده که تصویب  لایحه حمایت از نوآوری‌های شهری موجب رونق کسب‌وکارهای نوآورمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این مراسم که با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علم‌وصنعت ایران و شهرداری تهران همراه بود از برگزیدگان دومین چالش نوآوری تهران هوشمند (هکاتون) با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری، محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس نظام صنفی رایانه‌ای و تورج محمدی، معاون پژوهش و نوآوری دانشگاه علم و صنعت تقدیر شد.

فرجود در این مراسم با اشاره به سیاست‌های شهرداری تهران در تعامل با زیست‌بوم نوآوری کشور و خودداری از تصدی‌گری گفت: «شهرداری تهران باید زمینه‌ساز توسعه سریع نوآوری در شهر باشد. ایجاد محل استقرار برای کسب‌وکارهای نوآور به‌صورت هدفمند و با یک سیستم واحد و پشتیبانی یکسان، ارائه داده‌ها در قالب  API  و ایجاد درگاه سرویس‌دهی داده‌ای و ارائه نیازهای شهری و بازکردن بازار شهر و شهرداری به روی کسب‌وکارهای نوین از جمله اقدمات شهرداری در دوره جدید بوده است.»

فرجود با اشاره به دستورالعمل‌های مختلف موجود با رویکرد کسب‌وکارهای نوین گفت: «به‌زودی لایحه حمایت از نوآوری‌های شهری تصویب خواهد شد تا در قالب آن چارچوب‌های تعاملات شهرداری با زیست‌بوم نوآوری مشخص شود. این مساله نه‌تنها برای رونق کسب‌وکارهای نوآور مفید است بلکه موجب حرکت شهرداری به‌سمت تحول درونی خواهد شد.»

تورج محمدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت نیز در این رویداد، دانشگاه علم و صنعت را قطب علمی و توسعه‌ای مهمی در شرق تهران دانست و با تاکید بر گسترش روابط در حوزه هوشمندسازی شهری با سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: «یکی از اهداف دانشگاه علم و صنعت، توسعه نوآوری‌ها بیرون از این مرکز است. ما سابقه‌ای طولانی در فعالیت‌های حوزه هوشمندسازی داریم، اما امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، فعالیت‌های خود را در زمینه نوآوری‌های شهری گسترش دهیم.»

در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دو مجموعه به امضای مدیرعامل سازمان و نماینده دانشگاه علم‌وصنعت رسید.

همچنین در این رویداد سه تیم استارت‌آپی «دیجی‌مپ»، «اسمارت‌فَمیلی» و «جیبی‌یار» به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم چالش نوآوری تهران هوشمند را که در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ برگزار شده بود، به‌دست آورده و تجلیل شدند. در این چالش ۱۸ تیم نوآور به رقابت پرداخته بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.