راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه ملی سککوک با بهره‌گیری از الگوهای SCF، نیاز به نقدینگی تولید را کاهش می‌دهد / در نشست رونمایی از سککوک در همدان مطرح شد

نشست آموزشی بهره‌برداری از سامانه کشوری سککوک در استان همدان برگزار شد و مزایای این سامانه به مدیران بانک‌ها و واحدهای صنعتی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سککوک، نشست آموزشی بهره‌برداری از سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار (سککوک) با حضور محمدرضا بادامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، فرشاد کهیاری، مدیر تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مسعود قربانی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان و مدیران عامل و مدیران SMEها و مدیران و روسای بانک‌ها و ادارات دولتی و دست‌اندرکاران سامانه کشوری سککوک، در شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، برگزار شد.

ببینید: مدیرعامل سککوک از توسعه این پلتفرم در خارج از مرزهای کشور خبر داد / پلتفرم‌های تامین مالی زنجیره تامین، راه‌حلی در برابر مشکلات بنگاه‌های مالی و کسب‌وکارها

محمدرضا بادامی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های سامانه کشوری سککوک، گفت: «سامانه سککوک در مباحث صنایع کوچک، تامین مواد اولیه و بازاریابی و فروش نقش بسیار مهمی دارد و در این بین وجود اعتماد به استفاده از پلتفرم‌های جدید که در دنیا در حال شکل‌گیری است، به جای ابزارهای فعلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

او ادامه داد: «به‌طور مثال واحدهای صنعتی کوچک در تولید پلاستیک، مواد اولیه خود را از پتروشیمی تهیه می‌کنند و این‌گونه واحدها در بحث تامین مواد اولیه و همچنین بازاریابی مشکلاتی دارند که قطعا با ورودشان به سککوک، این مشکلات مرتفع خواهد شد. حضور این صنایع کوچک در سامانه سککوک جهت ادامه حیات کاری، بهبود فضای کسب‌وکار و فروش محصولشان الزامی است. امیدواریم با عضویت واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی شاهد بهبود فضای کسب‌وکار در این استان باشیم.»

فرشاد کهیاری در این نشست تاکید داشت حتی یک مورد نکول برات در این سامانه گزارش نشده است. به گفته او، از مزیت‌های عضویت در سامانه سککوک، سرعت عمل بالا در بحث تامین مالی زنجیره تامین است که فقط کافی ا‌ست تامین‌کنندگان مواد اولیه به این سامانه معرفی کنند. همچنین این سامانه ملی با بهره‌گیری از الگوهای تامین مالی زنجیره تامین، نیاز به نقدینگی تولید را کاهش می‌دهد.

دست‌اندرکاران سککوک در ابتدای این نشست به معرفی سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌و‌کار (سککوک) پرداختند و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ دادند و همچنین فرایند عضویت روی سامانه به‌طور کامل توضیح داده شد و عضویت یکی از کسب‌وکارهای حاضر در جلسه در سامانه سککوک صورت پذیرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.