راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درخواست کاخ سفید از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا برای رگولاتوری محتوای شبکه‌های اجتماعی

با روی کار آمدن دولت ترامپ و همزمان با آن، پیشرفت‌ها تکنولوژی، بحث‌هایی در خصوص وضع قوانین جدید و کنترل بیشتر دولت وجود دارد. کاخ سفید، پیش‌نویسی درخصوص رگولاتوری و نظارت بیشتر بر محتوایی که شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، داده است.

با توجه به گزارش سی‌ان‌ان، کاخ سفید دستور اجرایی را پیش‌نویس کرده که طبق آن کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را مسئول نظارت بر آنچه که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در وب‌سایتشان می‌گذارند، کرده است.

این دستور اجرایی، از کمیسیون ارتباطات می‌خواهد که رگولاتوری جدیدی وضع کند تا مشخص شود که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی هنگام حذف یا توقف محتوا، تا چه حد تحت محافظت‌شده و تحت نظارت قانونی هستند. همچنین این طرح از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) می‌خواهد که در بررسی شرکت‌ها یا تشکیل پرونده علیه آنها، سیاست‌های جدید اعمال کند.

اگر این پیش‌نویس تصویب شود، حملات حکومت ترامپ در شبکه‌های اجتماعی و اتهامات مربوط به سوگیریه‌های لیبرال را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد؛ همچنین قوانین وضع‌شده که به شرکت‌های تکنولوژی اجازه می‌دهد در محتوای خود آزاد باشند را برمی‌دارد.

ترامپ اخیرا سوگند خورده است که تمامی راه حل‌های رگولاتوری و قانونگذاری برای محافظت از آزادی بیان را بررسی کند. حکم پیش‌نویس با عنوان «محافظت از آمریکایی‌ها دربرابر سانسور آنلاین» می‌گوید که 15هزار شکایت اعلام‌شده در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی درباره سانسور دولت وجود دارد. حکومت ترامپ اعلام کرد که شکایت‌ها را با کمیسیون تجارت فدرال در میان خواهد گذاشت.

کاخ سفید از کمیسیون تجارت فدرال می‌خواهد که دفتر ثبت دعاوی حقوقی باز کند و با همکاری کمیسیون ارتبطات فدرال، گزارشی تهیه کند که آیا پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در جمع‌آوری و تولید محتوا بی‌طرف عمل می‌کنند یا نه.

به نظر می‌رسد شرکت‌های تحت تاثیر این قانون، آنهایی خواهند بود که کاربرانشان، یک هشتم جمعیت آمریکا را دربرمی‌گیرد؛ شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، پینترست و اسنپ‌چت.

طبق بند 230 از قانون نجابت ارتباطات که بخشی از قانون مخابرات 1996 است، شرکت‌ها عموما در خصوص محتوا نمی‌توانند آزادی داشته باشند. این قانون می‌گوید که شرکت‌های آنلاین درباره پست‌هایی که واسطه‌ها در پلتفرم می‌گذارند، مسئولیتی ندارند و آنها این صلاحیت و مصونیت قانونی را دارند که محتوای تولیدشده را با حسن نیت حذف کنند. حکومت ترامپ قصد دارد که تا این حمایت‌ها را با ارائه این حکم پیش‌نویس جدید، کم کند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.