راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از آب‌دوغ خیار وزیری و فرآورده‌های پردازشی تا توریست کتک‌خورده

خبر آمد که استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده ابلاغ شد. انتظار می‌رفت در پی انتشار این خبر، اولین چیزی که به ذهن افراد می‌رسد این باشد که موضع رسمی دولت در قبال این موضوع چیست ولی تقریبا تمام کسانی که این خبر را می‌خواندند، در همان لحظه اول از خود پرسیدند که «فرآورده پردازشی دیگه چه کوفتیه؟»

ادبیات رسمی همواره باید پا را فراتر بگذارد بالاخره. واژگان را طوری باید بچینند که خیلی کسی چیزی دستگیرش نشود. اینجوری هم باکلاس‌تر است و هم آنها خفن‌تر به نظر می‌رسند. فرآورده‌های گوشتی را شما ببینید که چه ترکیب باکلاسی است. یعنی چیزی که تا چند وقت ملت فکر می‌کردند آشغال گوشت و پوست مرغ آن را تشکیل داده با تغییر اسم آن به فرآورده‌های گوشتی تبدیل به یک چیز خفن شد.

الان ما با در دست گرفتن فرآورده‌های پردازشی فعلا این ترکیب را علم کرده‌ایم و خیلی خوشحالیم که چنین برگ برنده معرکه‌ای در چنته داریم. جدی هر چه فکر می‌کنم بیشتر به این نتیجه می‌رسم که دممان گرم. بدون اینکه به قضیه سوار باشیم و خیلی چیزی از ماینینگ سر در بیاوریم، هم اعصاب این‌کاره‌ها را خراب کرده‌ایم و هم توانسته‌ایم به همه حالی کنیم که رییس کیست.

.

آب‌دوغ‌خیار وزیری

آذری جهرمی به گناباد رفت. عکسی در اینستاگرام گذاشت و زیرش توضیحاتی نوشت. یکی از شهروندان گنابادی زیرش نوشت بفرما آب دوغ خیار و وزیر جوان فرمایید آب دوغ خیار.

بعضی‌ها گفتند این قصه آب‌دوغ‌خیار با هماهنگی قبلی بوده و بعضی دیگر آن را نشانه مردمی بودن وزیر جوان دانستند. هرچه بود، آذری جهرمی با اختلاف زیاد از بقیه دولتی‌ها رسانه را بهتر می‌شناسد.

در پی انتشار تصاویر وزیر و زوج جوان بر سر سفره غذا، شوخی‌های زیادی در فضای مجازی به راه افتاد. بعضی‌ها وزیر را به فیفا و برخی دیگر به قلیان دعوت کردند. وزیر در پاسخ به همه آنها گفت که دیگر چیزش را درنیاورید. آنها هم چیزش را درنیاورندند.

.

فیلیپ مراقب باش

توریست‌ها باید در ایران از اسکناس استفاده کنند.‌ ما زیر بار مسترکارت و ویزا و این قرتی‌بازی‌ها نمی‌رویم. چه معنی می‌دهد که یک توریست که ما نه او را می‌شناسنیم و نه به او اطمینان داریم هرکجا که دلش خواست کارت بکشد؟

فیلیپ چند وقت پیش آمد ایران و تمام پول‌هایش را با دوچرخه حمل می‌کرد. حتما شنیده‌اید که تعدادی آدم به او حمله کرده‌اند و تمام پول‌هایش را دزدیده‌اند. حتما این را می‌دانید که او در اینستاگرام قضیه را منعکس کرد و احتمالا شنیده‌اید که تمام پولش را به او بازگرداندند.

ببینید؛ همه جای دنیا چنین اتفاقاتی می‌افتد. ما از این بید الکی‌ها نیستیم که با این باد الکی‌ها بلرزیم. به اتفاقات ناخوشایند دامن نمی‌زنیم و برای راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت بین‌المللی در کشورمان، با یک بهانه سر خم نمی‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.