راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره لینوس توروالدز آغازگر هسته لینوکس و نرم‌افزار گیت چه می‌دانید؟

ماهنامه عصرتراکنش / این مهندس نرم‌افزار فنلاندی ـ آمریکایی به‌خاطر آغاز و توسعه هسته لینوکس و همچنین نرم‌افزار گیت شناخته می‌شود. لینوکس یک کرنل سیستم‌عامل کامپیوتر شبه یونیکس است. لینوکس یکی از پراستفاده‌ترین کرنل‌های سیستم‌عامل در جهان است و گیت هم یک نرم‌افزار کنترل نسخه و از مدل نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز برای بازنگری کد منبع توزیع‌شده و مدیریت منبع کد است که برای دنبال کردن تغییر فایل‌های کامپیوتری و دنبال کردن کارهای انجام‌شده روی آنها توسط افراد مختلف است.

تروالدز در دانشگاه هلسینکی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته علوم کامپیوتر در گروه تحقیقاتی NODES تحصیل می‌کرد. تحصیلات آکادمیک او بعد از اولین سال از مطالعه او که به ارتش فنلاند پیوست، متوقف شد. بعد از چند سال مطالعات دانشگاهی‌اش را دوباره ادامه داد و برای اولین‌بار یونیکس را در قالب یک میکرو ویکس که التراایکس را اجرا می‌کرد، منتشر کرد.

او انگیزه‌اش برای برنامه‌نویس شدن را اینگونه بیان می‌کند که پول کافی برای اجرای یونیکس روی دستگاه شخصی‌اش نداشته و دوستانش بازی‌هایی روی رایانه‌شان نصب می‌کردند که او توان پرداخت برای آنها را نداشت. برای رفع این نیاز به یادگیری برنامه‌نویسی روی آورد.

«فقط برای تفریح» نام کتابی است که توروالدز در سال 2001 نوشته که درباره زندگی‌نامه خودش و دیدگاهی است که نسبت به جنبش نرم‌افزار آزاد و توسعه لینوکس دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.