راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه از طریق اپلیکیشن پات رتبه اعتبار بانکی دریافت کنیم؟

اپلیکیشن پات متعلق به شرکت کارت اعتباری ایران کیش است. از طریق این اپلیکیشن می‌‌توانید از رتبه اعتباری خود در شبکه بانکی مطلع شوید.

بنابر اعلام سامانه اعتبارسنجی یکپارچه سپهر، بانک مرکزی اطلاعات مربوط به رفتار مالی افراد در شبکه بانکی را جمع‌آوری‌ می‌کند تا این اطلاعات توسط یک شرکت مادر تخصصی (از زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد و دارایی) تحلیل و در قالب «گزارش رتبه اعتبار بانکی» ارائه شود.

شرکت کارت اعتباری ایران کیش طی قراردادی با سامانه اعتبارسنجی آیس (اعتبار یکپارچه سپهر) این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند از طریق اپلیکیشن پات به رتبه و گزارش اعتبار بانکی خود دسترسی پیدا کنند.

ببینید: همه چیز درباره اپلیکیشن پات

.

نحوه دریافت رتبه اعتبار بانکی از طریق اپلیکیشن پات:

۱- اپلیکیشن پات را از اینجا دانلود کنید.

۲- بنابر الزامات بانک مرکزی برای اعتبارسنجی باید مشخصات هویتی خود را به طور کامل در اپلیکیشن پات ثبت کنید؛ بنابراین اگر تا کنون پروفایل خود را تکمیل نکرده‌اید «آیکون بالای صفحه» را لمس کنید.

۳- با انتخاب گزینه «پروفایل» اطلاعات هویتی خود را وارد و روی گزینه «ثبت» کلیک کنید.

۴- سپس از منوی صفحه دوم گزینه «اعتبار بانکی شما» را انتخاب کنید.


4- در این صفحه با لمس گزینه «بانک‌ها و مؤسسات طرف قرارداد» می‌توانید از اسامی بانک‌ها و موسساتی که اطلاعات مرتبط با اعتبارات و قراردادهای تسهیلاتی شما را ارائه می‌دهند، مطلع شوید. پس از خواندن قوانین تیک مربوط به گزینه «کلیه قوانین و مقررات را مطالعه کرده و با آن موافقم» را فعال و روی گزینه «استعلام» کلیک کنید.


 توجه:  برای درخواست گزارش اعتباری باید از خط تلفن همراهی استفاده کنید که متعلق به خودتان است. به این معنی که کد ملی شما با شماره تلفن همراهتان مطابقت داشته باشد. (سند تلفن همراه به نام خود شخص متقاضی باشد.)
۵- سپس روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

۶- اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.


۷- بعد از پرداخت هزینه، لینکی برای مشاهده «گزارش اعتبار سنجی» به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

۸- با لمس کردن «لینک» وارد صفحه‌ای می‌شوید که گزارش اعتباری سنجی شما نمایش داده شده است.  برای دریافت فایل پی‌دی‌اف گزارش اعتبار بانکی گزینه «دانلود pdf» را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.