راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارسال نامه‌های هشداردهنده سازمان خدمات درآمد داخلی به دارندگان کریپتوکارنسی‌ها

چند وقت پیش نامه‌ای از طرف سازمان خدمات درآمد داخلی به بیش از 10 هزار دارنده کریپتوکارنسی فرستاده شده بود مبنی بر اینکه آنها ممکن است قوانین مالیات فدرال را نقض کرده باشند. البته این سازمان در مورد نقض احتمالی که موردنظرش است چندان شفاف صحبت نکرده است اما به افرادی که ارزهای دیجیتال در اختیار دارند می‌تواند مالیات‌های بسیاری به خصوص روی سود سرمایه‌ای که به دست آورده‌اند، تعلق بگیرد.

به گفته چاک رتیگ، کمیسیونر سازمان خدمات درآمد داخلی، مالیات‌دهندگان باید این نامه‌ها را جدی بگیرند. این سازمان در تلاش برای انجام یک سری کارها، ازجمله در حوزه ارز دیجیتال است.

انتظار سازمان بر این است که تا پایان ماه آگوست، ارسال این نامه‌ها به پایان برسد. باتوجه به اطلاعاتی که سازمان خدمات درآمد داخلی از دریافت‌کنندگان دارد، سه نوع نامه متفاوت به افراد ارسال می‌کند.

باتوجه به اینکه بیت‌کوین، معروف‌ترین کریپتوکارنسی، طی چند ماه اخیر توانسته بود موج جدیدی از خوش‌بینی به همراه آورد، این سازمان دست به ارسال این نامه‌ها زد. در اواسط ماه جولای، قیمت بیت‌کوین به 12 هزار دلار، رسید که درواقع سه برابر ارزش آن در پایان سال 2018 بود. بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، پتانسیل موجود در ارزهای دیجیتال را تحسین کرده‌اند.

همزمان هم قاچاقچیان مواد مخدر و دیگر افراد بدنام هم به سمت استفاده از این کریپتوکارنسی رفتند و همین کار موجب بدنام شدن این ارزها شد. به همین دلیل هم سازمان خدمات درآمد داخلی نگرانی‌هایی در خصوص امکان سواستفاده از این ارزهای دیجیتال برای فرار مالیاتی ابراز کردند.

البته این سازمان حرفی درباره نحوه مورد هدف قرار دادن صاحبان ارزهای رمزنگاری‌شده و تراکنش‌هایشان نزده است. اما یکی از منابع احتمالی، اطلاعاتی است که توسط صرافی کوین‌بیس به این سازمان ارائه شده است. اواسط ماه مارس سال 2018، کوین‌بیس تحت دستور دادگاه فدرال، داده‌های حدود 13 هزار حساب را به این سازمان ارائه داد.

ویلیام پرز، حسابدار مالیاتی در شرکت مشاوره و درخواست آنلاین مالیات ویزور، می‌گوید که سال گذشته متوجه این موضوع شده ات که حسابداران اغلب تمایلی به آشنایی با قوانین حساب‌های کریپتو نداشتند و ادامه داد: «از میان سرمایه‌گذاران کریپتو، می‌دیم کسانی را که نسبت به گزارش آن بسیار مقاومت می‌کردند. از طرف دیگر گروهی بودند که فرم مالیاتی 1099 را از صرافی کوین‌بیس دریافت کرده بودند اما نمی‌دانستند این فرم چه معنایی دارد.»

به گفته دان فورت رئیس تحقیقات کیفری سازمان خدمات درآمد داخلی، این سازمان قصد دارد تا موارد مربوط به فرار مالیاتی، ازجمله درخصوص کریپتوکارنسی‌ها را، عمومی کند. او معتقد است که روزهای خوشی برای مجرمین مالیاتی به پایان رسیده است.

منبع: the guardian و wall street journal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.