راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‎آپ دیجی‌پی در حوزه پرداخت چه محصولاتی را ارائه داده است؟

دیجی‌پی (DigiPay) استارت‌آپی در حوزه پرداخت است که نزدیک به یکسال از فعالیت آن در این حوزه می‌گذرد. این استارت‌آپ در این مدت توانسته دو محصول درگاه پرداخت هوشمند و اپلیکیشن موبایل خود را ارائه دهد.

این استارت‌آپ که از دل دیجی‌کالا بیرون آمده امسال در کنار این شرکت در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ حضور پیدا کرد. به‌همین بهانه با سعید احمدی پویا، معاون توسعه کسب‌وکار دیجی‌پی گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

.

دیجی‌پی، به‌دنبال خلاقیت و چابکی است

به گفته احمدی پویا شرکت دیجی‌پی سعی کرده ظرفیت‌های خالی در حوزه پرداخت را پر کند. وضعیتی که اکنون شاهد هستیم این است که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت به‌دلیل سهامداری بانکی که دارند دچار رکود شده‌اند که بیشتر اوقات از خلاقیت این شرکت‌ها جلوگیری می‌شود، چراکه بانک‌های ما معمولاً ریسکی را نمی‌پذیرند و به‌سختی کاری خلاقانه در آن شکل می‌گیرد. همچنین شکل‌گیری راهکاری خلاقانه نیاز به انرژی زیادی دارد.

او با اشاره به اینکه فرق دیجی‌پی این است که از دل یک کسب‌وکار بیرون آمده، توضیح داد: «این کسب‌وکار مانند مدل علی‌پی که در کنار علی‌بابا شکل گرفته، در کنار دیجی‌کالا ایجاد شد و به‌جای اینکه خاستگاه آن بانکی و سامانه‌ای بدون ریسک باشد، سامانه کسب‌وکاری است که پر ریسک است. به‌همین دلیل در این کسب‌وکار برای کارهای خلاقانه بها داده می‌شود و این فرصت ایجاد می‌شود که راهکارهای جدیدی را عرضه دهد.»

معاون توسعه کسب‌وکار دیجی‌پی با این توضیح معتقد است که دیجی‌پی می‌تواند فرصت‌های خالی را در بازار پر کند. او ادامه داد: «مزیت بعدی که این شرکت دارد این است که دیجی‌پی مشتری بالفعل بسیاری دارد. اکنون دیجی‌کالا بستر تراکنشی بسیار و مشتری وفادار خاص خود را دارد. به‌همین دلیل دیجی‌پی می‌تواند با همین ظرفیت سرویس‌های مناسب مشتری را عرضه کند. علاوه‌بر این توقع مشتریان دیجی‌پی هم توقع بالایی است؛ کسانی که با دیجی‌کالا کار می‌کنند، انتظاری بالاتر از چهار عمل اصلی پرداخت دارند، چراکه با این برند نوآوری دیده‌اند.» 

احمدی پویا با بیان اینکه این انتظار وظیفه دیجی‌پی را سنگین‌تر کرده تا در راهی که شروع کرده بسیار پرشتاب‌تر جلو رود، گفت: «نکته دیگر این است که ساختار سازمان دیجی‌پی مبتنی بر ساختار سازمانی شرکت‌های استارت‌آپی و چابک است و به‌همین دلیل تاکنون توانسته به این نیاز پاسخ دهد.»

.

ارائه دو محصول در نمایشگاه

او به محصولات دیجی‌پی اشاره کرد و گفت: «دیجی‌پی در این یکسال دو محصول درگاه پرداخت هوشمند و اپلیکیشن دیجی‌پی را ارائه داده است. در محصول درگاه پرداخت هوشمند به‌محض اینکه در مشتری در درگاه پرداختی مشکل پیدا کند، به درگاهی دیگری سوئیچ پیدا می‌کند. این موضوع برای کسب‌وکارها بسیار مهم است که در کمترین زمان عملیات مشتری دچار اختلال نشود.»

ببینید: احمدی پویا از درگاه پرداخت دیجی‌پی می‌گوید / گزارش ویدئویی

اپلیکیشن دیجی‌پی دیگر محصول این شرکت است که احمدی پویا در این‌باره توضیح داد: «اپلیکیشن دیجی‌پی محصول دیگری است که به‌مرور سرویس‌های مختلف بر آن راه‌اندازی می‌شود. نکته مهم این است که راه‌اندازی این محصول کار ساده‌ای نیست. به‌طور مثال شرکت‌های پی‌اس‌پی بعد از دو سه‌سال اپلیکیشن خود را راه‌اندازی می‌کنند، ولی اپلیکیشن دیجی‌پی در کمتر از یک‌سال راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است. سال دیگر نیز با توجه به برنامه‌ای که داریم سرویس‌ها و ویژگی‌های دیگری بر این سرویس عرضه خواهد شد.»

.

الکامپ، فرصتی ویژه برای حضور کسب‌وکارهای خرد بود

او درباره حضور دیجی‌پی در نمایشگاه الکامپ گفت: «ما در حوزه پرداختی دو نمایشگاه مهم نظام‌های پرداخت و بانکداری الکترونیک و الکامپ را داریم. نمایشگاه الکامپ عمومی‌تر است و تقریباً همه شرکت‌های صنعت فناوری اطلاعات در آن حضور دارند. به‌نظر من با توجه به اینکه این نمایشگاه معتبرترین و بزرگ‌ترین فناوری اطلاعات در کشور است و باعث می‌شود که استقبال عامه مردم از این نمایشگاه بالا باشد، اهمیت بسیاری به‌ویژه برای کسب‌وکارهای خرد پیدا می‌کند.»

او اشاره کرد: «هدف دیجی‌پی دو دسته مخاطبان کسب‌وکارهای B2B و B2C هستند. ما در این نمایشگاه بر این دو حوزه تمرکز کرده‌ایم، هرچند الکامپ فرصت نابی را برای کسب‌وکارهای B2C برقرار کرده که ما هم می‌توانیم از این بستر دامنه آگاهی و دانش مخاطبانمان را افزایش دهیم و آنها بتواند از ظرفیت محصولات و خدمات بهره ببرند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.