راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برای بار دوم گفت استارت‌آپ

هفته قبل‌تر، برای بار اول گفته بود استارت‌آپ. حالا او، اینجا، در کنار ما برای دومین بار گفته استارت‌آپ. قرار است همه مسائل را همین استارت‌آپ حل کند. اصلا خوب است همه قوا تمام مسائلشان را به استارت‌آپ‌ها برون‌سپاری کنند.

بیایید نهایت توجه را به استارت‌آپ‌ها نشان دهیم. اصلا بیایید در این قضیه افراط کنیم. هرجا می‌نشییم مدام در مورد آنها صحبت می‌کنیم. تمام مشکلات و گره‌های مملکت را به آنها خواهیم سپرد. آنها از پس تمام مشکلات کشور برخواهند آمد.

اینکه ما چقدر فهمیده‌ایم که استارت‌آپ چیست و چه کمک‌هایی به ما می‌تواند بکند، در حال حاضر مهم نیست. تمرکز ما در این برهه، توجه لازم به استارت‌آپ‌ها و تزریق امید است. خیلی به ما ایراد نگیرید که نمی‌دانیم استارت‌آپ چیست. ممنونم.

ما افرادی کسل‌کننده هستیم. زمخت و بدقلق‌ایم. مبل‌های رنگی و لباس‌هایی خوش‌رنگ‌ولعاب نداریم. نه که نتوانیم داشته باشیم، به قاموس‌مان نمی‌خورد. باید دوست‌داشتنی‌تر از قبل‌مان شویم. استارت‌آپ‌ها می‌توانند به خوبی ما را در این راه هدایت کنند. هر کسی را بهر کاری ساختند.

خطاب به استارت‌آپ‌ها

از شما می‌خواهیم تا این تنور داغ است، بچسبانید. روزهایی را سپری می‌کنیم که شما باید از زیرزمین به روی زمین بیایید. دیگر گذشت آن روزهایی که تا می‌گفتید استارت‌آپ، مردم چشم‌هایشان را ریز می‌کردند و گوش‌هایشان با این کلمه غریبه بود.

اکنون در برهه‌ای هستیم که باید استارت‌آپ‌ها خود را جا بیندازند. آنهایی که خوابیده بودند، می‌توانند بیدار شوند. کسانی که نشسته بودند، بهتر است بلند شوند و افرادی که قدم می‌زدند، می‌توانند بدوند. تیم‌هایی که در حال دویدن بودند، این اجازه را دارند که با هماهنگی رفقا، سوار ماشین شوند.

توصیه می‌کنم که در جمع‌های خصوصی، بالایی‌ها را تخریب کنید، در جمع‌های نیمه‌عمومی به آنها غیرمستقیم انتقاد کنید و یکی به نعل بزنید و یکی به میخ. در جمع‌های عمومی تا کمر خم شوید تا بتوانید در زمره استارت‌آپ‌های مرموز شمرده شوید و زودتر به ماشین برسید.

به نکاتی که مطرح شد، خوب گوش دهید و نهایت سعی خود را در عملی شدن آنها انجام دهید. اجازه دهید زمان جلو برود و عجول نباشید. سعی کنید در این مدت، تغییر بزرگی در کسب‌وکارتان انجام نگیرد و بگذارید تا اتفاقات خوب، خودشان به سمت شما بیایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.