راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هر میزبان جدیدی که بخواهد وارد شبکه ققنوس شود، چه زیرساخت‌هایی باید داشته باشد؟

مهدی ملاکی مدیر زیرساخت ققنوس در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در کارگاهی با عنوان چگونگی راه‌اندازی یک میزبان در ققنوس، درباره شبکه ققنوس صحبت کرد.

ملاکی در ابتدا درباره TPS یعنی تعداد تراکنش‌هایی که در شبکه می‌توانند ثبت شوند، صحبت کرد و توضیح داد که TPS  شبکه بیت‌کوین ۳ است یعنی ۳ تراکنش در ثانیه می‌توان در آن ثبت کرد. این عدد برای شبکه ققنوس ۴۰۰۰ و در شبکه شاپرک بیش از ۱۵۰۰ است.

ببینید: چرا ققنوس شکل گرفت و به دنبال چیست؟ / نگاهی به ایده اولیه و دلیل شکل‌گیری شبکه ققنوس و رمزارز پیمان

او با اشاره به اینکه در ققنوس پنج میزبان «شرکت‌های گروه داده‌پردازی (بانک پارسیان)»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (بانک پاسارگاد)»، «هلدینگ داده‌ورزی سداد (بانک ملی)»، «گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت)» و «سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا (گروه توسن)» وجود دارند، گفت: «این پنج میزبان تراکنش‌ها را با یکدیگر تایید می‌کنند و اگر تراکنشی بخواهد وارد شبکه شود، ابتدا باید ۵۱ درصد از شبکه این تراکنش را تایید کند تا بتواند در شبکه ذخیره شود.»

او درباره اضافه شدن میزبان جدید در ققنوس نیز این‌طور توضیح داد: «هر میزبان جدیدی که بخواهد وارد شبکه ققنوس شود باید یکسری زیرساخت داشته باشد. ازجمله باید یک replicated database، سه نود و یک load balancer داشته باشد. همچنین در شبکه ققنوس تمام تراکنش‌ها به‌صورت کاملا شفاف قابل‌مشاهده هستند یعنی هرکسی در شبکه می‌تواند ببیند که کاربر دیگر چه تراکنش‌هایی را انجام داده است و موجودی حساب او چقدر است اما توجه داشته باشید این یک شبکه خصوصی است که افراد خارج از شبکه نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند ولی داخل خود شبکه این امکان وجود دارد. همچنین تمام مزایایی که شبکه بیت‌کوین دارد مانند پرداخت فردبه‌فرد، در شبکه ققنوس نیز وجود دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.