راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیدنی به زودی از تشخیص چهره برای پرداخت‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند

وزیر حمل‌ونقل نیوسات‌ولز پیش‌بینی می‌کند مسافران سیدنی به زودی می‌توانند کارت‌های غیرتماسی خود را دور بیندازند و هزینه‌های سفرشان را با چهره‌های خود پرداخت کنند.

در‌حالی‌که شهرهای سراسر جهان سیستم‌های خود را ارتقا داده‌اند تا مسافران پرداخت سفرهای خود با اتوبوس و مترو را با کمک کارت و تلفن‌همراه انجام دهند، اندرو کنستانس، وزیر حمل‌ونقل این کشور در حال حاضر به فراتر از اینها فکر می‌کند.

وزیر می‌گوید که در آینده‌ای نه‌چندان دور، وزارت‌خانه او از تکنولوژی تشخیص چهره برای اسکن کردن مشتریانی که مشارکت کردند و حساب اوپال خود را فعال می‌کنند، استفاده می‌کند. وی افزود: «هیچ مانعی بر سر راه مسافر وجود ندارد و فقط یک سفر صاف بدون توقف در انتظارش است.»

این تکنولوژی در حال حاضر توسط بعضی از خرده‌فروشان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله آمازون، که دارای فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار است و از دوربین‌ها برای ثبت آنچه مردم می‌خرند، استفاده می‌کند و  پول را به صورت خودکار دریافت می‌کنند.

باتوجه به اینکه استفاده از فناوری تشخیص چهره برای حوزه حمل‌ونقل سیدنی جزو اولویت‌ها قرار گرفته بنابراین گزینه‌هایی مانند اپل‌پی و گوگل‌پی که در حال حاضر با سیستم Opal متصل نیستند، را می‌توان نادیده گرفت و حذف کرد.

منبع: finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.