راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور صرافی آرمانی در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ با معرفی سه محصول جدید خود

صرافی آرمانی امسال در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ به‌عنوان یکی از شرکت‌های برگزیده در حوزه رمزارزها در بخش الکامپ ترندز حضور پیدا کرده است.

آرمانی یک استارت‌آپ مالی با تمرکز بر مبادلات مالی بین‌المللی بر بستر بلاکچین است که اولین سال است با هدف معرفی محصولات جدید خود و ارائه برنامه‌هایی مانند کارگاه آموزشی در نمایشگاه الکامپ و بخش الکام ترندز حضور یافته است.

مهدی ناصری، مدیرعامل صرافی آرمانی نمایشگاه الکامپ را ویترین فناوری ایران می‌داند و در این‌باره به راه پرداخت توضیح می‌دهد: «این نمایشگاه ویترینی است که همه شرکت‌های فناوری در آن شرکت می‌کنند، محصولات خود را به مصرف‌کننده‌ها و سرمایه‌گذارها ارائه می‌دهند و درواقع در این اکوسیستم اعلام حضور می‌کنند. علاوه‌بر این بخش جدیدی به نمایشگاه به نام الکام‌ترندز اضافه شده که بر فناوری‌های نو و تکنولوژی‌هایی که ممکن است تغییر شگرفی در زندگی ما در آینده ایجاد کنند، تمرکز کرده است.»

او از هدف حضور آرمانی در این نمایشگاه می‌گوید و توضیح می‌دهد: «هدف ما از شرکت در نمایشگاه این بوده که به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که در حوزه بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده پیشتاز هستیم، اعلام موجودیت و حضور کنیم و بقیه اکوسیستم نیز ما را بشناسند.»

.

کیف پول سازمانی برای رمزارزها

ناصری از سه محصول جدید خود که در این نمایشگاه رونمایی کرده‌اند، به‌عنوان سوپرمارکت رمزارزی نام می‌برد و درباره آنها توضیح‌ می‌دهد: «اولین محصول آرمانی، کیف پول سازمانی برای رمزارزها است که برای بازارهای بین‌المللی طراحی شده است. از ویژگی‌های این کیف پول این است که از کیف پول‌های چندامضا پشتیبانی می‌کند و ذخیره سرد را در خود دارد. همچنین در دو لایه مدیریت دسترسی صورت می‌گیرد. یکی مدیریت دسترسی در لایه بلاکچین و دیگری مدیریت دستری در لایه سرور که به‌صورت عادی مدیریت دسترسی کاربران بر آن تعیین شده است. اما نوآوری محصول این است که در سطح بلاکچین مدیریت دسترسی را طراحی کرده‌ایم. فرض کنید یک سازمان می‌تواند در بلاکچین بیت‌کوین دپارتمانی تعریف کند که می‌تواند تعیین کند به چه مقدار از دارایی‌های دسترسی پیدا کرد یا چقدر هزینه کند.»

ویژگی دیگر این سیستم به‌گفته ناصری پشتیبانی از تراکنش‌های خاص چند ورودی و چند خروجی و انواع فناوری‌هایی است که تاکنون در تراکنش‌های بیت‌کوین به‌وجود آمده است. او در این‌باره توضیح می‌دهد: «نکته خیلی مهم این حوزه این است که پایش پیشرفته دارد. زمانی که از این پایش حرف می‌زنیم، دو نوع اهمیت به‌وجود می‌آید. اول تکمیل فرایند فروش و دارایی بر درگاه پرداخت است و دوم یک‌سری استانداردها و مسائل امنیتی است که برای محافظت از دارایی‌ها وجود دارد؛ این مورد در دنیا منحصربه‌فرد است. به‌طور مثال زمانی‌که دارایی‌های اشخاص مورد سرقت قرار گیرد، ما با نرخ خوبی می‌توانیم تلاش می‌کنیم که از این سرقت جلوگیری کنیم و دارایی‌ها را برای صاحب آن نگه داریم.»

.

اکوسیستم رمزی مبتنی بر درگاه پرداخت

محصول دوم صرافی آرمانی در ارائه خدمات، یک اکوسیستم رمزارزی است که متشکل از صرافی، ATM، درگاه پرداخت و دستگاه کارت‌خوان مبتنی بر رمزارزها است. ناصری در این‌باره توضیح می‌دهد: «طراحی این اکوسیستم اکنون تکمیل شده و صرفاً منتظر ضوابط و چارچوب بانک مرکزی در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده هستیم.»

.

ارائه زیرساخت بلاکچین و رمزارزی

محصول سومی است که مدیرعامل آرمانی معرفی می‌کند زیرساخت بلاکچین و رمزارزی است که در این حوزه سه محصول عمده وجود دارد. او می‌گوید: «اولین خدمتی که این محصول ارائه می‌دهد، مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، حمل و نگه‌داری فارم‌های استخراج است که شامل فرایند تأمین تجیهزات و واردات می‌شود که در این مورد امیدواریم مجوز استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده تا هفته آینده تصویب شود.»

خدمت دومی که در محصول زیرساخت بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده ارائه شده، گره‌های اختصاصی شبکه بلاکچین است که در این‌باره مدیرعامل آرمانی می‌گوید: «برای اینکه سازمان‌ها از امنیت تراکنش‌های رمزارزی‌شان اطمینان حاصل کنند، ممکن است به این موضوع احتیاج داشته باشند.»

او ادامه می‌دهد: «خدمت سوم ما در این حوزه، استخراج ابری بیت‌کوین است. ما با پلتفرمی که در اختیار ماینرها قرار می‌دهیم، می‌توانند بخشی از ظرفیت هشینگ خود را به مردم عادی و کسب‌وکارهای دیگر بفروشند. از طریق این پلتفرم امنیت دارایی رمزارزی ماینرها تأمین می‌شود و دیگر نگرانی در محاسبه سود ندارند. از سوی دیگر مصرف‌کننده این اطمینان را دارد که هر لحظه که اراده کند، می‌تواند به دارایی رمزارزی‌اش که حاصل از استخراج بوده، دسترسی پیدا کند.»

مدیرعامل آرمانی استقبال بازیدکنندگان از این غرفه را خوب ارزیابی می‌کند و می گوید: «در نمایشگاه الکامپ دو نوع مخاطب عام و سازمانی داریم. از هر دو گروه تاکنون استقبال خوبی داشته‌ایم. برای مخاطبان عام لزوماً خدمات ما با توجه به شرایط فعلی مزیتی برایشان ندارد، اما کارگاه آموزشی برای این نوع مخاطبان برگزار کردیم که متوجه شوند، بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده چیست و چه تاثیری در زندگی روزمره آنها دارد. اهمیت این موضوع این است که ما بر این عقیده‌ایم که با توجه به فضایی که در کشور شکل گرفته، نیاز است که افراد نسبت به این موضوع آگاه شوند. زمانی‌که این آگاهی شگل گرفت، گفتمانی در کشور شکل می‌گیرد که از لایه جامعه به لایه مدیران و دولتمردان منتقل می‌شود و نهایتاً در کل کشور تحولی ایجاد می‌شود که ما هم می‌خواهیم به سهم خود در این تحول نقش داشته باشیم.»

او ادامه می‌دهد: «برای کاربران سازمانی نیز تاکنون شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی با ما صحبت کردند که از خدمات ما استفاده کنند. ما هم به این موضوع خوش‌بین هستیم، چراکه مشخص است که نهادها چه دولتی و غیردولتی در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و می‌توانیم تأثیر مهمی در فرایند شکل‌گیری اکوسیستم بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده داشته باشیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.