راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ونزوئلا شاید برای دور زدن تحریم‌های آمریکا از سیستم پرداخت روسیه کمک بگیرد

در خبرها آمده است که ونزوئلا احتمالا به منظور دور زدن تحریم‌های ایالات متحده، از سیستم پیام‌رسان پرداخت بین‌المللی روسی استفاده کند. هرچند قبل از اینکه ونزوئلا بخواهد تراکنش‌هایش را روی پلتفرم جدید منتقل کند، نیاز به تاییدیه بانک مرکزی روسیه دارد.

هرچند که به گزارش بلومبرگ هیچکدام از بانک‌های مرکزی ونزوئلا و روسیه و همینطور سوئیفت در رابطه با این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند.

تحریم‌های آمریکا علیه کشور بحران‌زده ونزوئلا باعث شده تا این کشور به کل از سیستم‌های مالی جهانی محروم باشد در نتیحه ونزوئلا به دنبال راهکاری برای دورزدن این تحریم‌ها است. در همین راستا ارز رمزنگاری‌شده خودش با نام پترو را نیز منتشر کرد. اتفاقا رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولا مادورو هم به تازگی به بانک مرکزی کشور دستور داد تا امکان دسترسی مشتریان به این ارز دیجیتالی را فراهم کند.

مادورو اخیرا در توییتی گفته بود که باجه‌های بانکی باید به روی ارز پترو باز باشند و پیش از آن هم دستور پرداخت هزینه پاسپورت در وجه پترو نیز داده شده بود که این اقدام بیشتر در راستای ممانعت از خروج شهروندان از این کشور صورت گرفته است.

اما دپارتمان خزانه‌داری آمریکا نیز به تازگی اعلام کرده که این بانک مسکویی را به دلیل کمک به تامین مالی ارز پترو تحریم می‌کند.

استیون تی موچین وزیر خزانه‌داری معتقد است که رژیم مادورو رژیم فاسدی است که از رنج و ناراحتی مردمش سود می‌برد به همین خاطر می‌گوید: «این اقدام خزانه‌داری نشاندهنده این است که ایالات متحده علیه فعالیت‌های موسسات مالی خارجی که به حمایت از این رژیم و کمک به سقوط اقتصادی و بحران‌های انسانی که مردم را به ستوه درآورده، واکنش نشان می‌دهد.»

به همین خاطر اداره کنترل دارایی خارجی خزانه‌داری بانک اوروفایننس موسنار که به طور مشترک توسط شرکت‌های ونزوئلایی و روسی اداره می‌شود را وارد لیست تحریم خود کند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.