راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه از اعتبار خود و دیگران در نظام بانکی مطلع شویم؟

معیار ارزیابی اعتبار در مؤسسات اعتبارسنجی، سابقه فعالیت افراد در سیستم بانکی است. کاربران اپلیکیشن پرداخت «همراه کارت» می‌توانند نمره اعتباری و وضعیت خود مانند عالی، کم ریسک یا خیلی ضعیف را دریافت کنند.

اپلیکیشن پرداخت «همراه کارت» در جدیدترین نسخه خود، قابلیت دریافت «گزارش اعتبار بانکی» را اضافه کرده است. کاربران در این گزارش می‌توانند نمره اعتباری و وضعیت خود مانند عالی، کم ریسک یا خیلی ضعیف را دریافت کنند.

در اکثر کشورهای جهان، برای دریافت تسهیلات بانکی و برقراری مراودات تجاری، سامانه‌های اعتبارسنجی وجود دارد. این سامانه‌ها با ارزیابی اعتبار افراد و شرکت‌ها، به کسانی که قصد برقراری رابطه تجاری دارند، کمک می‌کنند تا ریسک کسب‌وکار را به حداقل برسانند.

معیار ارزیابی اعتبار در مؤسسات اعتبارسنجی، سابقه فعالیت افراد در سیستم بانکی است. این سابقه می‌تواند تأثیر مثبت یا منفی بر روی امتیاز داشته باشد. به عنوان مثال فردی که تمامی اقساط وام‌های دریافتی خود را به موقع پرداخت کرده است، امتیاز بالایی کسب می‌کند و در مقابل، داشتن چک برگشتی یا دیرکرد در بازپرداخت باعث کسب امتیاز منفی می‌شود.

از کاربردهای گزارش اعتبار بانکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای فروش اقساطی کالا، فروشنده می‌تواند با بررسی گزارش اعتباری خریدار، ریسک بازپرداخت را ارزیابی کند.
  • برای شراکت در موضوعات مختلف می‌توان گزارش اعتباری طرف مقابل را بررسی و میزان ریسک را تحلیل کرد.
  • برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها و مؤسسات مالی، گزارش اعتباری تأثیر مستقیمی در میزان تسهیلات و ضمانت‌های مورد نیاز دارد.

کاربران می‌توانند در اپلیکیشن همراه کارت، با ورود به قسمت «گزارش اعتبار بانکی»، از امتیاز خود مطلع شوند. همراه کارت که در حال حاضر به بیش از 3 میلیون کاربر خدمت‌رسانی می‌کند، قابل استفاده در گوشی‌های اندروید و iOS است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.