راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

میلیاردری که بیت‌کوین را ابزار قمار می‌داند / درباره وارن بافت؛ مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی

با توجه به داغ‌شدن جریان‌ ارزهای رمزنگاری‌شده و بیت‌کوین، این سرمایه‌گذار 88ساله این نوع از ارزها را چیزی جز ابزار قمار نمی‌داند که هیچ کار خاصی هم انجام نمی‌دهند و تماما تقلب و کلاهبرداری هستند

ماهنامه عصر تراکنش / وارن بافت را با عناوین مختلفی می‌شناسند؛ کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیست‌ویکم شناخته می‌شود، اما در کنار تمامی این عناوین، شاید مهم‌ترین فعالیت بافت، مدیرعاملی و ریاست هیات‌مدیره شرکت برکشایر هاتاوی باشد.

برکشایر هاتاوی، شرکت هلدینگ و خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر اوماها، نبراسکا قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت، در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال و بیمه سلامت، بیمه اتکایی و بسیاری از انواع بیمه‌های نامتعارف است، اما درصدی از درآمدهای برکشایر هاتاوی از طریق مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های پوشش ریسک، سفته‌بازی، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت ثروت تامین می‌شود.

در آخرین رتبه‌بندی انجام‌شده توسط مجله اقتصادی فوربس و در فهرست سال ۲۰۱۳ فوربس جهانی ۲۰۰۰ برکشایر هاتاوی در رتبه پنجم از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان قرار گرفت.

با توجه به داغ‌شدن جریان‌ ارزهای رمزنگاری‌شده و بیت‌کوین، این سرمایه‌گذار 88ساله این نوع از ارزها را چیزی جز ابزار قمار نمی‌داند که هیچ کار خاصی هم انجام نمی‌دهند و تماما تقلب و کلاهبرداری هستند و آنها را این‌طور توصیف می‌کند: «این کوین‌ها هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند و فقط یک گوشه نشسته‌اند و به نظر مي‌رسد نمی‌شود به آنها به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کرد و بیشتر ابزاری برای انجام قمار هستند و کلاهبرداری‌هایي در مورد این ارزها اتفاق افتاده است. به عبارتی بیت‌کوین هیچ چیزی تولید نمی‌کند.»

بافت از جمله افرادی است که بلاکچین را جدای از بیت‌کوین می‌بیند و معتقد است که بلاکچین خودش خیلی بزرگ است و نیازی به بیت‌کوین ندارد. او دو قانون مهم دارد؛ اول: پول از دست ندهید و قانون دوم: قانون اول را فراموش نکنید.

بافت در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد و هم‌اکنون سومین میلیاردر جهان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.