راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب‌های «کسب‌وکار بلاکچین» و «راهنمای بیت‌کوین» در برنامه تلویزیونی طلوع معرفی شدند

نوپا بودن صنعت استخراج بیت‌کوین و شکل جدید درآمدزایی آن باعث شده تا هر کسی کنجکاو باشد که درباره چگونگی انجام استخراج بیت‌کوین بداند. برنامه تلویزیونی طلوع، با توجه به تب داغ استخراج بیت‌کوین در این روزها میز خبر خود را با حضور صابر خسروی، کارشناس کسب‌وکارهای نوپا به معرفی مفاهیم بلاکچین و رمزارزها اختصاص داد.

خسروی در میز خبر برنامه تلویزیونی طلوع، با اشاره به اینکه تب و تاب خرید و فروش رمزارزها در جهان بسیاری از افراد را برای سرمایه‌گذاری در این عرصه وسوسه کرده، توصیه کرد: «بدون اطلاع از قوانین خرید و فروش رمزارزها وارد این عرصه نشوید.»

در ادامه این برنامه دو کتاب راهنمای بیت‌کوین و کسب‌وکار بلاکچین که در انتشارات راه پرداخت به چاپ رسیده؛ به عنوان منبع برای افرادی که می‌خواهند درباره فناوری بلاکچین، بیت‌کوین و قوانین خرید و فروش رمزارزها بداند، معرفی شدند.

 

 

.

معرفی کتاب راهنمای بیت‌کوین

راهنمای بیت‌کوین نخستین کتاب یان دی‌مارتینو، نویسنده آن است و پیمان رحمانی، احمد میردامادی و رضا قربانی نیز ترجمه و ویراستاری این کتاب را به عهده داشتند. دی‌مارتینو در ابتدای کتاب خود توضیحاتی درباره فناوری زنجیره بلوک و نحوه کار ارزهای رمزنگاری شده آورده است اما بیشتر محتوای کتاب به ارز بیت‌کوین اختصاص دارد.

راهنمای بیت‌کوین به ۲۲ فصل و چهار بخش تقسیم شده است. بخش اول به ماهیت و چیستی بیت‌کوین می‌پردازد و به پرسش‌هایی در این باره پاسخ می‌دهد که شاید برای هرکسی پیش آمده باشد. اینکه فناوری زنجیره بلوک چیست؟ ارزش بیت‌کوین چگونه تامین می‌شود؟ چه کسی بیت‌کوین را اداره می‌کند و چطور کلاهبرداران با استفاده از آن کلاهبرداری می‌کنند.

پیمان رحمانی یکی از مترجمان این کتاب به فعالان صنعت پرداخت این کتاب را پیشنهاد می‌کند و می‌گوید: «در عصر امروز شرکت‌ها و دولت‌هایی که به فناوری توجهی نداشته باشند، محکوم به شکست‌اند. ما نیاز داریم درباره بیت‌کوین و سایر ارزها اطلاعات زیادی جمع‌آوری کنیم و کتاب راهنمای بیت‌کوین می‌تواند منبع مناسبی باشد.»

راهنمای بیت‌کوین اکنون در ۳۰۴ صفحه به ارزش ۴۶ هزار تومان توسط انتشارات تراکنش به فروش می‌رسد. برای خرید این کتاب اینجا را کلیک کنید.

.

معرفی کتاب کسب‌وکار بلاکچین

بلاکچین یکی از روندهای تاثیرگذار فناوری است که در چند سال گذشته همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است و در آینده نزدیک تحولات عظیمی را ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر به نظر می‌رسد پتانسیل‌های این فناوری به‌صورت کامل ظهور و بروز نیافته و احتمالاً در سال‌های آتی و با بلوغ بیشتر این فناوری باید شاهد تغییرات عظیمی در این حوزه باشیم. اهمیت این فناوری در آینده، لزوم مطالعه و شناخت آن را به ما گوشزد می‌کند که این کتاب می‌تواند تا حد قابل قبولی این شناخت را فراهم کند.

کتاب کسب و کار بلاکچین نوشته ویلیام موگایار نوشته ویلیام موگایارن هفت فصل دارد و در ۲۳۲ صفحه با قیمت ۴۶۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه راه پرداخت با تخفیف به قیمت ۳۸۰۰۰ تومان خریداری کنند.

میز خبر برنامه طلوع با حضور صابر خسروی، کارشناس کسب‌وکارهای نوپا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.