راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه با استفاده از بیت‌کوین حقوق کارمندان خود را پرداخت کنیم؟

دریافت یا پرداخت حقوق با ارز رمزنگاری شده یکی از کاربردهای عادی این سکه‌های دیجیتال است. به‌کارگیری این قابلیت، دست‌اندرکاران سایر صنایع را نیز تشویق می‌کند تا از مزایای ارزهای غیر متمرکز بهره‌مند شوند. برای مثال به بیت‌کوین کش اشاره می‌کنیم. این ارز رمزنگاری شده امکان انجام سریع، امن و کم‌هزینه تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. برخی از پلتفرم‌ها، امکان پرداخت رمزنگاری شده بین کسب‌وکار و کارمندان را فراهم کرده‌اند، البته این امر باعث نشده تا از میزان اهمیت دیگر روش‌های پرداخت همتابه‌همتا کاسته شود.

خدمات پرداخت حقوق با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده

کسب‌وکارها به دنبال روش‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها بتوانند دستمزدهای کارمندان و پیمانکاران را در قالب ارزهای رمزنگاری شده پرداخت کنند و شرکت‌هایی که در زمینه حسابداری ارزهای رمزنگاری شده متخصص هستند، باید به این کسب‌وکارها کمک کنند. «بیت‌ویج» یک پلتفرم مشهور است که امکان پرداخت و عرضه خدمات به منابع انسانی را با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده فراهم می‌کند.

بیت‌ویج به شرکت‌های بین‌المللی کمک می‌کند تا با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده، به شکلی سریع و کم‌هزینه، دستمزد افراد و شرکت‌های طرف قرارداد خود را پرداخت کنند. اغلب مشتریان بیت‌ویچ، کارفرمایانی هستند که علاقمندند کارمندان و پیمانکاران خود را با مزایای دارایی‌های دیجیتال آشنا کنند. با انجام این کار، آن دسته از افرادی که تمایل دارند دستمزد خود را از طریق کوین دریافت کنند، این انتخاب را خواهند داشت تا تمام یا بخشی از حقوق خود را به شکل ارز رمزنگاری شده تحویل بگیرند.

این پلتفرم، دفاتری را در هر دو سوی اقیانوس اطلس دایر کرده و خدمات خود را به مشتریان کشورهای مختلف، از برزیل گرفته تا هند ارائه می‌کند. عمده مشتریان بیت‌ویچ، کسب‌وکارهایی هستند که برای پرداخت حقوق کارمندان و عرضه خدمات به منابع انسانی، به سرویس‌های متنوعی نیاز دارند. پلتفرم بیت‌ویچ مجموعه‌ای از روش‌های مختلف، با هزینه‌های متنوع را در اختیار کارمندان و کارفرمایان قرار می‌دهد. پلتفرم مذکور به منظور پرداخت دستمزد، از ارزهای مختلفی مانند بیت‌کوین کور، اتریوم و همچنین دلار آمریکا، یوآن چین، روبل روسیه و یورو پشتیبانی می‌کند.

بعد از این‌که وجوه به حساب بیت‌ویج واریز شد، کارمندان می‌توانند انتخاب کنند که دستمزدشان را از طریق ارز رمزنگاری‌ شده یا ارز محلی دریافت کنند. در ایالات متحده، بیت‌ویج با شرکت آمریکایی دیگر به نام «سیمپلی افیشنت اچ‌ار» وارد همکاری شد. در نتیجه این همکاری، شرکت‌ها می‌توانند مالیات درآمدها را نیز به صورت رمزنگاری شده پرداخت کنند. از ماه ژانویه به بعد، این امکان برای مشتریان آمریکایی بیت‌ویچ فراهم شده تا مزایایی مانند بیمه سلامتی کارمندان را نیز تحت پوشش قرار دهند.

تعهدات مالیاتی مرتبط با درآمدهای ارزهای رمزنگاری شده، در مناطق قضایی مختلف با همدیگر تفاوت دارد و پرداخت‌کنندگان مالیات برای آگاهی از مبلغ و روش پرداخت مالیات، باید مقررات محلی خود را مورد بررسی قرار دهند.

راه‌اندازی و توسعه این قبیل از پلتفرم‌ها که خدمات پرداخت دستمزد ارائه می‌دهند، کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا حقوق‌ کارمندان خود را از طریق ارزهای رمزنگاری شده پرداخت کنند و این امر در مورد کسب‌وکارهایی که با فریلنسرها همکاری می‌کنند، بیشتر نمود دارد.

در حال حاضر، تعداد رقیبان بیت‌ویج انگشت‌شمار است و هنوز شرکت‌ها نتوانسته‌اند به سطح این پلتفرم برسند. بااین‌حال، شرکت‌هایی وجود دارند که ایده‌های جالبی مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال، یک سرویس استخدامی به نام «لابورکس» تصمیم دارد با فراهم کردن قابلیت پاداش‌دهی آنی با ارزهای رمزنگاری شده، بانک‌ها را از میان بردارد و در سیستم پرداخت حقوق، یک بازطراحی انجام دهد.

این استارت‌آپ استرالیایی نگاه جدیدی بر مدیریت پرداخت دستمزد دارد و قراردادهای یک ماهه و هفتگی برای پرداخت را از میان برداشته و امکان پرداخت در حین کار را برای کارمندان فراهم کرده است. با استفاده از خدمات این استارت‌آپ، کارمندان می‌توانند در پایان و یا در طول روز کاری، دستمزد آن روز خود را دریافت کرده و خرج کنند.

این سیستم پرداخت آنی که در سال گذشته معرفی شد، قرار بود تنها برای پرداخت با توکن‌های لیبر-آور (LHT) برای اعضای اکوسیستم استخدامی لابورکس مورد استفاده قرار بگیرد. بااین‌حال، ارزهای رمزنگاری شده غیرمتمرکزی مانند بیت‌کوین کش نیز وجود دارند که هزینه انتقال بسیار اندکی دارند و قابلیت این را دارند که برای اهداف مشابهی مورد استفاده قرار بگیرند. هزینه نقل‌وانتقال بیت‌کوین کش کمتر از یک سنت آمریکا است.

پرداخت مستقیم با استفاده از بیت‌کوین

اغلب شرکت‌های فعال در صنعت رمزنگاری ترجیح می‌دهند که فرآیند پرداخت حقوق را با استفاده از همین ارزها انجام دهند. بیت‌کوین کش، به دلیل سرعت بالا، نقل‌وانتقال امن و هزینه اندک، مزایای زیادی در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری شده دارد و یکی از کوین‌های مناسب برای پرداخت حقوق کارمندان به شمار می‌رود.

برای انجام این پرداخت‌ها، نیازی به خدمات شخص ثالث نیست و تمام چیزی که کارمندان و پیمانکاران شما باید به آن مجهز باشند، یک اپلیکیشن کیف پول رمزنگاری شده است که کاربری امن و آسانی داشته باشد. کیف‌ پول «بیت‌کوین.کام» به صورت رایگان از طریق اپ استور و گوگل پلی در دسترس قرار دارد؛ برای استفاده در محیط دسکتاپ نیز می‌توان از کیف پول «بجر» استفاده کرد.

با استفاده از کیف پول، می‌توان عملیات پرداخت و دریافت را از تمامی آدرس‌های بیت‌کوین کر و بیت‌کوین کش انجام داد و علاوه بر این قابلیت‌های دیگری نیز دارد. یکی از این قابلیت‌ها عبارت است از ادغام با سرویس مبادلاتی به نام «سایدزشیفت» که امکان جابجایی بیت‌کوین کر و بیت‌کوین کش را با هزینه بسیار اندک فراهم می‌کند و افراد می‌توانند مبلغ مبادله شده را به صورت مستقیم در کیف پول خود دریافت کنند. همچنین این قابلیت وجود دارد که بدون مراجعه به صرافی و تنها از طریق کارت اعتباری، نسبت به خرید سکه اقدام کرد.

ممکن است کارمندان و یا طرفین قرارداد شما از کشورهایی باشند که استفاده از گوشی هوشمند رونق چندانی در آن‌ها ندارد و یا نحوه اتصال به اینترنت، به اندازه‌ کافی قابل اعتماد نیست؛ در این شرایط باز هم می‌توان پرداخت دستمزد را با استفاده از بیت‌کوین کش انجام داد.

«کوین‌تکست» پلتفرمی است که امکان انجام تراکنش‌های آفلاین رمزنگاری شده رو فراهم می‌کند. کاربران این پلتفرم می‌توانند با استفاده از پیام متنی ساده، عملیات انتقال بیت‌کوین کش را انجام دهند.

تهیه و ارسال صورت‌ حساب‌های رمزنگاری شده

تهیه صورت حساب یکی از مهمترین عملیات روزانه کسب‌وکارها است که بین شرکت‌ها و پیمانکاران انجام می‌گیرد. چندین پلتفرم وجود دارند که نسبت به ارائه خدمات حسابداری برای کسب‌وکارها و کارشناسان فضای رمزنگاری و سایر بخش‌ها اقدام کرده‌اند. نمونه‌هایی از این خدمات عبارتند از ابزارهایی که به‌منظور تهیه و ارسال صورت حساب‌های ارزهای رمزنگاری شده ایجاد شده‌اند. «گیلدد»، «انت‌پی»، «بلاکونومیکس»، «سی‌دی پی» و «کوین‌پیمنتس» مثال‌هایی از همین ابزارها هستند.

در عین حال، پلتفرم‌هایی مانند «پیکس‌پی» نیز وجود دارند که امکان پرداخت قبوض و صورت ‌حساب‌ها را با استفاده از دارایی‌های دیجیتالی مثل بیت‌کوین کش فراهم می‌کنند. به کمک این پلتفرم می‌توان حتی برای پرداخت صورت حساب‌های نهادهایی که فقط پول فیات دریافت می‌کنند نیز از ارز رمزنگاری شده استفاده کرد. برای انجام این کار باید قبل از ارسال پول الکترونیکی، اقداماتی را انجام داد. محاسبه دقیق مبلغ به پول فیات، مشخص کردن نام شخص دریافت‌کننده و شماره حساب بانکی وی، نمونه‌هایی از همین اقدامات هستند.

توسعه و گسترش این قبیل از سرویس‌ها، قابلیت پرداخت دستمزد و سایر پاداش‌ها را با استفاده از ارز رمزنگاری شده مهیا می‌کنند. لازم به ذکر است که نه تنها شرکت‌های فعال در حوزه رمزنگاری، بلکه سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز می‌توانند برای پرداخت کل یا قسمتی از دستمزدها، از این سرویس‌ها بهره‌مند شوند. به عنوان مثال، «اوپن‌بازار»، «اوگر»، «اوبر» و «ایربی‌ان‌بی» در فهرست مشتریان بیت‌ویج قرار دارند.

سایر شرکت‌ها نیز تمهیداتی برای پرداخت بخشی از حقوق ماهیانه با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده اندیشیده‌اند. برای نمونه، غول اینترنتی ژاپنی «جی‌ام‌او» در اوایل سال گذشته، چنین سیستمی را راه‌اندازی کرد. «پیتر شف» ادعا کرده بود: «مردم هرگز نمی‌پذیرند که حقوق ماهیانه خود را به شکل بیت‌کوین دریافت کنند». صرافی ارزهای رمزنگاری شده «کراکن»، در ماه می سال 2019، در پاسخ به این ادعا اعلام کرد که دستمزدهای بیش از یک چهارم از کارمندانش را با ارزهای رمزنگاری شده پرداخته است.

چگونه شغلی پیدا کنیم که برای پرداخت دستمزد آن از ارز رمزنگاری شده استفاده می‌شود؟

پیشرفت‌های تکنولوژیکی و توسعه ارزهای رمزنگاری شده، دنیا را کوچکتر کرده‌اند و با گذشت هر سال، بر میزان اهمیت شغل‌های فریلنسری افزوده می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2017 انجام گرفت، طی یک دهه آینده، بخش عمده‌ای از نیروی کار ایالات متحده را فریلنسرها تشکیل خواهند داد. دورکاری، پدیده‌ای است که به سرعت در حال رشد بوده و توجه همگان را از سراسر دنیا به سمت خود جلب کرده است.

در حال حاضر، ارزهای رمزنگاری شده، ابزاری بدون مرز و بدون اصطکاک برای انجام پرداخت‌ها به شمار می‌روند. ارزهای رمزنگاری شده، این قابلیت را دارند که به جمعیت رو به رشد فریلنسرهای جهان خدمت‌رسانی کنند. «هیومن.نت» در سال 2018، نظرسنجی با موضوع روش‌های پرداخت مورد علاقه فریلنسرهای ایالات متحده انجام داد. نزدیک به یک سوم از شرکت کنندگان، اعلام کردند که ترجیح می‌دهند تمام یا بخشی از دستمزد خود را به شکل ارزهای رمزنگاری شده دریافت کنند.

اگر شما یک فریلنسر هستید و علاقه دارید که در صنعت رمزنگاری مشغول به فعالیت شوید و دستمزد خود را با ارزهای رمزنگاری شده دریافت کنید، بهتر است بدانید که مجموعه‌ای از پلتفرم‌های آنلاین، شما را در رسیدن به شغل دلخواهتان یاری می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم به سایت‌هایی مانند «کریپتو جاب لیست»، «انجل لیست»، «پیپل‌پرآور»، « مونئو»، «هایر مچ»، «بلاک‌لنسر» و «بیت‌جاب» سر بزنید.

«ورکینگ‌فوربیت‌کوین» گزینه دیگری است که فرصت ارتباط با کسب‌وکارهایی مجهز به قابلیت پرداخت حقوق با ارز رمزنگاری شده را مهیا می‌کند. این پلتفرم از ارزهای مشهوری مانند بیت‌کوین کش پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید شغلی را انتخاب کنید که پرداخت‌هایش را با سکه مورد دلخواه شما انجام می‌دهد. وب‌سایتی با آدرس«کریپتو.جابز» نیز وجود دارد که در آن، هزاران آگهی شغلی مجهز به سیستم پاداش‌دهی رمزنگاری شده وجود دارد. سرویسی به نام «فریلنس فور کوینز» نیز وجود دارد که کاربران آن می‌توانند پیشنهادات و مزایده‌های خود را برای خدمات فریلنسینگ در آن قرار دهند.

منبع: نیوز.بیت‌کوین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.