راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تایید اولین صندوق پوشش ریسک کریپتوکارنسی توسط قانون‌گذاران انگلستان

پرایم فکتور کپیتال اولین صندوق پوشش ریسک کریپتو است که به عنوان صندوق مورد تایید سرمایه‌گذاری جایگزین کامل توسط سازمان رهبری مالی انگلستان مدیریت می‌شود.

با اینکه این شرکت مورد تایید بخش‌های نظارتی انگلستان قرار دارد با این حال پیرو قانون‌گذاری اتحادیه اروپا است و براساس دستورالعملی که وجود دارد این شرکت امکان نگهداری بیش از 100 میلیون یورو دارایی تحت مدیریت را خواهد داشت.

پرایک فکتور کپیتال اولین شرکتی است که برای انجام سرمایه‌گذاری به طور انحصاری روی دارایی‌های کریپتوکارنسی مجوز دریافت کرده‌اند.

بنیان‌گذاران شرکت بر این باورند که با تمرکز بر یک نوع کلاس دارایی، حتی دارایی‌ که بدگمانی و طن بازار را به همراه دارد، باعث پیشرو شدن آنها در برابر رقبای جهانیشان و تبدیل شدن به بخش مورداعتماد در حوزه سرمایه‌گذاری کریپتو کمک می‌کند.

آدام گریمزلی مدیر ارشد عملیات پرایم فکتور می‌گوید: «بیشتر ابزارهای سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی خارج از چهارچوب قانون‌گذاری هستند و همین موضوع مشکل عمده‌ای در بازار ایجاد می‌کند.»

این شرکت وظیفه مدیریت دارایی‌ها برای سرمایه‌‌گذاران حرفه‌ای و نهادی ازجمله افراد با ارزش خالص بالا، دفاتر خانوادگی و مدیران ثروت خصوصی برعهده دارند.

هنوز هیچ اطلاعاتی درخصوص استراتژی سرمایه‌گذاری شرکت به صورت عمومی منتشر نشده است. تیم این شرکت متشکل از  کارمندان سابق بلک‌راک، لگال اند جنرال، گلدمن ساکس و دویچه بانک است.

نیس نیدرمووه، مدیرعامل شرکت پرایک فکتور در وب‌سایت شرکت، گزارشی با عنوان «the fallacy of uncollateralized stablecoins» منتشر کرد که در آن به این موضوع اشاره کرد که استیبل‌کوین‌های uncollateralized مشکل‌ساز هستند. او همچنین به موضوعاتی مانند مقیاس‌پذیری بیت‌کوین هم اشاره کرده است.

منبع: Condesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.