راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارمندان ایسیس در چه شرایطی کار می‌کنند؟ تصاویری از محیط کار شرکت

ایسیس یک سیستم ابتکاری پرداخت موبایلی است که با همکاری AT&T Mobility، تی-موبایل (T-Mobile) و وری‌زون (Verizon) پایه گذاری شده است. این سیستم پرداختی نوین که از نیمه اول سال 2012 رسما در دسترس عموم قرار گرفت به کاربر این اجازه را می‌دهد که اطلاعات کارت‌های بانکی و کارت‌های اعتباری خود را روی موبایلش ذخیره کند و بر حسب نیاز با موبایل پرداخت‌های خرد خود را انجام دهد. در واقع ایسیس چیزی نیست جز روشی برای ذخیره کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری همچون مستر کارت، ویزا، آمریکن اکسپرس بر روی موبایل به این منظور که کاربر دیگر از حمل کردن آن همه کارت‌های اعتباری در کیف پول خودداری کند.

در این صورت کاربر می‌تواند پس از انجام خرید خود به جای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آن و امضا کردن رسیدش، فقط با قرار دادن موبایلش روی پوزهایی که ایسیس بر روی آن‌ها فعال است صورت حساب را پرداخت کند. مبلغ تراکنش خرید شخص نیز از هر کارتی که او بخواهد کم می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت از آنجایی که این روز‌ها هر کسی موبایلش را هر جا که می‌رود همراه خود می‌برد ایسیس یک کیف پول الکترونیکی است که کار پرداخت را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند.

شاید یکی از عیب‌هایی که بشود به ایسی گرفت این باشد که ایسیس برای پرداخت مبلغ تراکنش مورد نظر به تکنولوژی NFC وابسته است که در حال حاضر این تکنولوژی خیلی همه گیر نیست اما در حال افزایش است. همانطور که بلوتوس یک زمانی همه گیر نبود و در اندک زمانی بر روی بیشتر موبایل‌ها نصب شد و الان کمتر موبایلی تولید می‌شود که بلوتوس نداشته باشد.

ایسیس تنها اطلاعات کارت‌های اعتباری شما را در خود ذخیره نمی‌کند، بلکه می‌تواند کارت‌های پرداخت وام، کارت‌های هدیه، بن‌های تخفیف، کپن، بلیط، رمز‌های ترانزیتی و چیزهای دیگری از این قبیل را در خود ذخیره کند.

به یاد داشته باشید که کارت‌های اعتباری یک سیستم اعتباری برای پرداخت هستند اما ایسیس یک پلت‌فرم است که این پرداخت‌ها از طریق آن انجام می‌گیرند. پس پول از حسابتان کم می‌شود نه از ایسیستان. دیگری اینکه نقل و انتقال پول از طریق کارت‌های اعتباری ملزم به رعایت نکات امنیتی است که در رابطه با نقل و انتقال از طریق ایسیس هم همین‌طور است. دیگر اینکه اطلاعات در کارت اعتبار ی شما بر روی چیپی که بر روی کارتتان نصب است ذخیره می‌شود اما با استفاده از ایسیس این اطلاعات بر روی موبایلتان ذخیره می‌شوند.

در ادامه در این اینفوگرفی کارکرد ایسیس را مشاهده می‌کنید:

ایده اولیه ایسیس در نوع خود نوآورانه و جدید بود. این نوآوری تنها مختص بخش فناوری این شرکت نشد، بلکه جلوه‌های مختلف ابتکار و نو آوری در تمام قسمت‌های این شرکت نمایان است. تا جایی که حتی معماری ساختمان‌های اداری این شرکت به شیوه‌ای نوآورانه طراحی شده تا کارمندان هیچ گونه احساس تکراری بودن و خستگی در خود راه ندهند. تصاویر قسمت‌هایی از بخش‌های اداری این شرکت را در زیر مشاهده می‌کنید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.