راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برای ساخت یک اپلیکیشن موبایلی به چقدر پول نیاز دارید؟

پیشرفت‌های تکنولوژی عمیقا زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و آن را متحول کرده است تا ساده‌تر، سریع‌تر و بهتر و جالب‌تر شود. در دنیای دیجیتالی پرسرعت امروز، کاربران بیشتر به گوشی‌های هوشمند عادت می‌کنند؛ به این دلیل که رزرو هواپیما، خرید خواربار، کسب‌وکار، بانکداری، سفارش غذا و درکل همه‌چیز با یک کلیک انجام می‌شود. همه‌ این کارها با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل، که بعنوان واسطه، ارتباط بین کسب‌وکارها و مشتریان را برقرار می‌کند، امکان‌پذیر است.

با نقش برجسته‌‌ای که گوشی‌های هوشمند در زندگی ما دارند، بازار اپلیکیشن‌های جهانی نیز هرساله به‌سرعت در حال رشد است. تحقیقات پیش‌بینی می‌کنند که بازار جهانی اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2021 تا 15/14 درصد نرخ رشد مرکب سالانه، رشد خواهد کرد. نقش اپلیکیشن‌ها در کسب‌وکارها برای رسیدن به کاربرانی که روزبه‌روز سروکارشان با موبایل بیشتر می‌شود، بسیار حیاتی است.

داشتن یک اپلیکیشن، انتخاب هوشمندانه برای شرکت‌هایی است که به دنبال راهی برای افزایش سود هستند. سوالی که به ذهن می‌آید این است که یک اپلیکیشن موبایلی چقدر هزینه دارد؟

اگرچه ساخت اپلیکیشن، هزینه ثابتی ندارد، اما این قیمت بستگی به عوامل مختلفی مانند پلتفرمی که اپلیکیشن روی آن توسعه می‌یابد، پیچیدگی در اپلیکیشن، تجربه تیم توسعه، سرورهای پس زمینه و غیره دارد.

قبل از شروع مسیر توسعه اپلیکیشن، درک کسب‌وکار و برنامه‌های تولید درآمد اهمیت دارد؛ زیرا این بزرگترین عاملی است که بر اپلیکیشن تاثیر می‌گذارد.

در ادامه برخی از متغیرهایی که تاثیر مستقیم بر تعیین قیمت ساخت اپلیکیشن دارند را بررسی می‌کنیم.

.

1. مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند؟

در هر کسب‌وکاری، مشتریان اهمیت بسیار بالایی دارند. برای موفقیت در کسب‌وکار، شناسایی مخاطبان مورد نظر که به اپلیکیشن شما دسترسی می‌یابند یا آن را خریداری می‌کنند، بسیار مهم است. عدم شناخت مشتریان می‌تواند مانع بزرگی برای شرکت‌ها باشد؛ به‌گونه‌ای که این شرکت‌ها به زودی توسط رقبای خود که خدمات تعریف‌شده ویژه‌ای برای تامین نیازهای مشتریان خود ارائه می‌دهند، شکست خواهند خورد.

.

2. جستجو برای اپلیکیشن‌های رایگان، پولی و تجارت الکترونیکی

اپلیکیشن رایگان، بدون نیاز به پرداخت در دسترس هستند. آنها از راه‌های مختلفی پول درمی‌آورند مانند تبلیغات، بازاریابی از طریق ایمیل، حمایت مالی و غیره. کسب درآمد اپلیکیشن‌های پولی، از طریق تعداد دانلودهایی است که کاربران برای استفاده از اپلیکیشن هزینه می‌کنند. قیمت مناسب برای اپلیکیشن را با درنظر گرفتن تمایلات کاربران برای خرید تعیین کنید. اغلب اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیکی، مجانی هستند. آنها با فروش محصولات و دریافت کمیسیون از کاربران، کسب درآمد می‌کنند.

.

3. کدام نوع اپلیکیشن؟Native ،Web ،Hybrid

انتخاب نوع مناسب اپلیکیشن دشوار است. اپلیکیشن‌های Web، وب‌سایت‌هایی هستند که برای کاربران موبایل ساخته شده‌اند. اپلیکیشن Native، اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که برای انواع مختلف سیستم‌های عامل ساخته شدند؛ مانند اپلیکیشن‌های اندروید یا iOS که برای دانلود در اپ‌استورها دردسترس هستند. از طرفی، اپلیکیشن Hybrid از Native ساده‌تر است؛ زیرا به یک زبان برنامه‌نویسی عمل می‌کنند و روی هر دو پلتفرم قابل اجرا هستند.

4. پلتفرم اندروید یا آی‌او‌اس؟

پس از انتخاب پایه واساس اپلیکیشن، به سراغ پلتفرم موردنیاز می‌رویم؛ پلتفرمی که براساس آن اپلیکیشن می‌تواند روی سیستم‌ عامل‌های اندروید، iOS یا هردو اجرا شود. از آنجایی که هردو پلتفرم، اتصالات، سیستم‌ها و عملکرد متفاوت دارند، اپلیکیشن‌های ساخته‌شده برای آنها نیز متفاوت است. توصیه می‌شود اگر بودجه دارید، هر دو پلتفرم را انتخاب کنید. اگر به دنبال مشتریان بیشتری هستید، اندروید را انتخاب کنید؛ اگر روی یکسری مشتریان بخصوص متمرکز هستید، آی‌اواس گزینه مناسبی است.

.

5. عملکرد بیشتر

یک اپلیکیشن، هیچ محدودیتی در کارهایی که انجام می‌دهد ندارد و هرعملکرد منحصربفرد، هزینه اضافی خواهد داشت. اپلیکیشن‌هایی که از طریق APIها با دیگر اپلیکیشن‌ها یا پلتفرم‌ها کار می‌کند، هزینه بیشتر خواهند داشت. پیچیده‌ترین اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های بازی است، زیرا از تکنولوژی‌های بیشتری مانند هوش مصنوعی، محیط‌های 3بعدی و غیره که قیمت بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های معمولی دارند، استفاده می‌کنند.

.

6. ویژگی‌های اپلیکیشن

ممکن است هزینه توسعه اپلیکیشن موبایلی شما باتوجه به ویژگی‌هایی مانند ورود با ایمیل یا شماره تلفن، قسمت پروفایل، نمایش پیام‌های اپلیکیشن، یکپارچه‌سازی اجتماعی، پرداخت و غیره بالا ‌رود. این انتخاب شماست که برای بهتر عمل کردن اپلیکیشن خود، ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه کنید. هرچند که این کار به هزینه و زمان بیشتر برای توسعه نیاز خواهد داشت.

.

7. تجربه کاربری، رابط کاربری و طراحی

طراحی یکی از عوامل اصلی است که کاربر را همان ابتدا جذب اپلیکیشن می‌کند. چون بازار اپلیکیشن بسیار رقابتی است، توصیه می‌شود که در توسعه اپلیکیشن خود، از یک طراحی خوب همراستا با آخرین تکنولوژی‌ها استفاده کنید. نکته مهم دیگر، تجربه مشتری است که بستگی به این دارد که اپلیکیشن شما چگونه عمل می‌کند و چقدر در صفحه نمایش‌های دیگر دسترسی به آن آسان است.

.

8. هزینه توسعه

پس از انتخاب همه عوامل، یک متغیر دیگر وجود دارد و آن این است که چه کسی اپلیکیشن شما را توسعه می‌دهد؟ فریلنسرها برای توسعه اپلیکیشن، می‌توانند گزینه ارزانی باشند؛ اما ممکن است بعدا برای شما هزینه اضافی به بار بیاورند و کارتان را به تعویق بیندازند و یا به کل کارتان اصلا انجام نشود. آژانس‌های کوچک می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد، زیرا ماهرتر و سازگارتر هستند، هرچند که ممکن است مجبور شوید پول بیشتری به آنها پرداخت کنید.

در نهایت،یک  تیم باتجربه هزینه بیشتری برایتان خواهد داشت، چون آنها مهارت بیشتری دارند و می‌توانند به نیازهای شما به‌طور موثرتری پاسخ دهند.

.

نتیجه‌گیری

یک چیز روشن است، شما هرچقدر که پول دهید آش می‌خورید. هر ویژگی یا عملکرد ویژه‌ای که به اپلیکیشن اضافه می‌کنید، برای شما هزینه مازاد خواهد داشت. ما صرفا با چند دلار نمی‌توانیم یک اپلیکیشن عالی بسازیم. هرچند که انجام پرداخت‌های بیشتر، لزوما به کسب‌وکارهای موفق منتهی نمی‌شوند. اگرچه پیدا کردن هزینه دقیق ساخت اپلیکیشن کار دشواری است؛ اما دانستن حدودی این هزینه می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد.

یک اپلیکیشن نسبتا پیچیده هزینه‌ای حدود 10 هزار تا 40 هزار دلار دارد؛ اما باتوجه به پلتفرم و یا جایی که اپلیکیشن ساخته می‌شود، ممکن است این هزینه افزایش یابد. اگر برای ساخت اپلیکیشن پیچیده‌تری برنامه‌ریزی می‌کنید، به توسعه‌دهندگان باتجربه رده اول اپلیکیشن‌های موبایل در حوزه API، یکپارچه‌سازی اجتماعی و دیگر ویژگی‌های پیچیده نیاز دارید. قبل از توسعه پروژه کسب‌وکار خود، هرچه را که برای تخمین هزینه پروژه نیاز دارید، پیدا کنید.

منبع: پیمنت ژورنال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.