راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کلاهبرداران در کمین‌اند / حساب بانکی خود را چشم‌بسته در اختیار کسب‌وکارهای مجازی غیرقابل اعتماد نگذارید

پرداخت آنلاین و سهولتی که برای ما فراهم کرده، یک وجه قضیه است. وجه دیگر مسائل امنیتی است که هر چند وقت یک‌بار درباره آن می‌شنویم. هر بار هم عده‌ای با یک حقه افراد را فریب می‌دهند، یک بار اپلیکیشن صیغه‌یاب است و یک بار خرید پرفکت‌مانی و دریافت سود!

سال گذشته بود که سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان به شهروندان توصیه کرد که نرم‌افزاری با عنوان صیغه‌یاب بر روی گوشی خود نصب نکنند چراکه با این اقدام از حساب بانکی آنها کلاهبرداری می‌شود.

او با بیان اینکه عده‌ای از روی ناآگاهی اقدام به نصب این نرم افزار و واریز مبلغی می‌کنند در حالیکه از تبعات آن اطلاعی ندارند ادامه داد: «این نرم افزار، کاربر را به صفحات جعلی (فیشینگ) هدایت کرده سپس از متقاضی نصب صیغه یاب شماره حساب و رمز بانکی مطالبه می‌کنند.»

ببینید: فیشینگ چیست و فیشر کیست؟

به هشدارها توجه کنید!

به تازگی عده‌ای با درج آگهی استخدام در سایت‌هاو شبکه‌های اجتماعی از افراد جویای کار می‌خواهند که با پولی که به حسابشان واریز می‌کنند، پرفکت مانی بخرند. در ازای انجام این کار، از کل پول واریزی به حساب، مبلغی به عنوان کارمزد به خریدار، تعلق می‌گیرد که از قضا این پول، بسیار وسوسه‌کننده است. اما پرداخت این سود، قدم اول است…

ببینید: نقص در نظام بانکی، اجاره حساب توسط کلاهبرداران را تسهیل کرده است / رایج‌ترین ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی در گفت‌وگو با دادیار دادسرای تهران

پس از خرید، از چند حساب متفاوت به حساب فرد پول واریز می‌شود. درواقع با این حساب، خرید انجام شده اما حساب کاربر و اطلاعات هویتی او، بدون اینکه بخواهد و بداند اجاره داده شده است.

در مرحله بعد و به فاصله چند روز، حساب‌های بانکی فرد توسط پلیس مسدود و به عنوان هم‌دست در سرقت از کارت‌های بانکی مجرم شناخته می‌شود و مجبور خواهد شد تا ریال آخر پول را از جیب خودش پرداخت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.