راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام گروه فن‌آوا با تقسیم سود 100 ریالی برگزار شد / بازتعریف مأموریت شرکت‌های تابعه فن‌آوا در سال ۹۷

در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه فن‌آوا، صورت‌های مالی تصویب شد و به ازای هر سهم 100ریال سود تعلق گرفت.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام گروه فن‌آوا (سهامی عام) در سال مالی منتهی به 09/30/1397 در روز سه شنبه 28 خردادماه 1398 در سالن کنفرانس مرکز مطالعات بهره‌وري و منابع انساني سازمان مدیرت صنعتی کشور برگزار شد.

ببینید: مجمع عمومی عادی سالیانه گروه فن‌آوا ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود

در ابتدای این مجمع دکتر علی نوری، مدیرعامل گروه فن‌آوا گزارشی از عملکرد این گروه و شرکت‌های تابعه در سال مالی گذشته به مجمع ارائه کرد.

به گفته نوری ۲۳۳ میلیارد تومان درآمد تلفیق در سال 13۹۷ برای این گروه محقق شده و سود خالص تلفیق نیز به ۲۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل گروه فن‌آوا به مسائل و چالش‌های گروه اشاره کرد و گفت: «افزایش نرخ ارز در بعضی شرکت‌های صادرکننده تاثیرات مثبتی داشت اما در شرکت‌های فناوری اطلاعات که تجهیزات وارداتی داشتند تأثیر منفی داشته است. ما در درآمد و سود تلفیقی اثرات نرخ ارز را شناسایی کردیم و با افزایش قیمت دلار، چهار میلیارد تومان به هزینه‌های ما اضافه شده است.»

نوری درباره دستاوردها و نتایج مالی گروه فن‌آوا در سال گذشته عنوان کرد: «رشد ۵۸ درصدی در سود ناخالص شرکت اصلی گروه، برنده شدن در ۱۸ مناقصه، رشد ۲۰ درصدی در سود ناخالص تلفیقی گروه، رشد ۵۸ درصدی درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها، افزایش تعداد پایانه‌های فروشگاهی به بیش از ۴۵۰ هزار عدد، افزایش تعداد بانک‌ها و مؤسسات مالی طرف قرارداد به ۱۵ مورد، افزایش ظرفیت پهنای باند ماهواره‌ای از ۲۱ مگاهرتز در سال ۹۶ به ۱۶۰ مگاهرتز در سال ۹۷، اجرای ۱۶ مناقصه به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال در حوزه فنی مهندسی و خدمات فاوا، راه‌اندازی رومینگ ملی داخلی برای نخستین بار و اتصال شبکه نورتل به شبکه تلفن همراه کشور و افزایش تعداد مشترکین از جمله این عوامل بوده است.»

او حوزه‌های کسب‌وکار فن‌آوا را ارتباطات، پرداخت الکترونیک، نرم‌افزار و فنی مهندسی و خدمات فاوا برشمرد و راهبردهای شرکت برای سال آینده را نیز مورد بررسی قرار داد.

به گفته مدیرعامل گروه فن‌آوا چالش‌ها و مسائل این گروه علاوه بر مسائل مالی، بازتعریف مأموریت شرکت‌های تابعه مطابق با رویکرد استراتژیک گروه فن‌آوا در سال ۹۷ بود. بازبینی مأموریت شرکت تضمین‌گستر فن‌آوا، بازبینی مأموریت شرکت فن‌آوا سیستم، راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در شرکت ارتباطات کوه نور، راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در شرکت فن‌آوا ماهواره، توقف فعالیت شرکت فن‌آوا موج از جمله اقداماتی بوده که این شرکت برای حل این مساله در نظر گرفته است.

ببینید: تمرکز بیشتر گروه فن‌آوا روی کسب‌وکارها و تکنولوژی‌ها / نگاهی به دستاوردهای هلدینگ فن‌آوا در سال ۹۷ و برنامه‌های آن در سال آینده

در پایان این نشست، صورت‌های مالی تصویب و شرکت سرمایه‌گذاری صدر آرین، شرکت مدیریت صنایع نوین تأمین، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، شرکت رشد پایدار ایرانیان و شرکت فناوران طلوع شبکه به مدت دو سال به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.
روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جام‌جم به عنوان روزنامه رسمی انتخاب و همچنین با تقسیم ۸۰ درصد از سود، به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال سود تقسیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.