راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت ملی قدیمی به خاطره‌ها پیوست! / انجام فعالیت‌های بانکی از امروز تنها با داشتن «کارت ملی هوشمند» ممکن است

برخی شعب بانکی از امروز کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند و مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند باید کارت ملی قدیمی به همراه رسید ثبت‌نام کارت هوشمند خود را به همراه داشته باشند.

این اقدام در پی بخش‌نامه بانک مرکزی مبنی بر نپذیرفتن کارت‌های ملی قدیمی انجام شده، از آنجایی که در شرایط تحریم به سر می‌بریم، ایرانی‌های پرتعدادی در انتظار دریافت کارت ملی، سوخت و خودرو هستند. گفته می‌شود نزدیک به پنج میلیون ایرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند انتظار می‌کشند و بعضی از آنها نزدیک به یک سال است که برای دریافت این کارت‌های هوشمند، ثبت‌نام کرده‌اند.

ببینید: در انتظار کارت ملی، سوخت و خودرو / بیش از ۵ میلیون ایرانی در صف دریافت کارت هوشمند ملی

 

افرادی که ثبت نام کردند نگران نباشند

ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال اردیبهشت‌ماه با اعلام خبر تمدید زمان دریافت کارت ملی به فارس گفته بود: «حدود ۱۰ میلیون نفر برای ثبت‌نام اقدامی نکرده‌اند؛ این درحالی است که باید هرچه سریعتر برای ثبت نام مراجعه کنند چون زمان ثبت نام دیگر تمدید نمی‌شود.»

او در ادامه افزوده بود: «افرادی که برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند، نگران نباشند زیرا برگه احراز هویت به آنها برای انجام امور بانکی و اداری داده می شود و نیازی به داشتن کارت ملی هوشمند نیست فقط کافی است که ثبت نام را انجام دهند.»

به گفته او، تا امروز ۵۰ میلیون نفر ایرانی برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند و ۸ تا ۱۰ میلیون نفر همچنان کارت‌های قدیمی‌شان را در دست دارند و هیچ اقدامی برای تعویض آن انجام نداده‌اند.

 

کارت‌ ملی هوشمند، شرط ارائه خدمات بانکی

به گزارش ایسنا،  برخی شعب بانکی از صبح امروز (۲۷ خرداد) از انجام فعالیت‌های بانکی حتی با وجود کارت ملی قدیمی، شناسنامه و سایر مدارک شناسایی معتبر خودداری می‌کنند و تنها کارت‌های ملی هوشمند یا رسید دریافت شده توسط مشتری زمان ثبت‌نام کارت ملی را می‌پذیرند.

این اقدام شعب بانکی در حالی انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی دقیقی از نپذیرفتن کارت‌های ملی قدیمی انجام نشده و طبیعتاً بسیاری از مشتریان، رسید کارت ملی هوشمند خود را همراه ندارند.

 

رسید کارت هوشمند را همراه خود داشته باشید

مشتریان بانکی که تاکنون موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خود نشده‌اند، برای انجام خدمات بانکی، کارت ملی قدیمی به همراه رسید ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود را همراه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.