راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل فردا آغاز می‌شود / چه موضوعاتی در این رویداد مطرح می‌شود؟

حالت دارک مود گوشی‌های آیفون، به‌روزرسانی‌هایی که باعث مستقل‌تر شدن اپل واچ‌ها شده است، مشخص شدن وضعیت آیتیونز و غیره ازجمله موضوعات شایعه‌ای است که احتمالا اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان سالیانه خود روز دوشنبه، سوم ژوئن (13 خرداد ماه) تا جمعه هفتم ژوئن (17 خرداد ماه) در مرکز کنوانسیون سن‌خوزه مک‌انری به آنها می‌پردازد.

همه ساله اپل یک سری رویدادهای خبری منظم برگزار می‌کند که در این رویدادها مدیران اجرایی شرکت مجموعه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آتی شرکت را به عموم معرفی می‌کنند. کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان هم یک رویداد چند روزه برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها است و تمرکز آن روی موج بعدی سیستم‌های عاملی است که روی محصولات آینده اپل قرار خواهد داشت.

مراسم امسال درست زمانی برگزار می‌شود که اپ‌استور اپل با چالش‌های قانونی جدیدی در آمریکا و اروپا مواجه شده است.

 

تاثیر اقتصادی اپلیکیشن‌ها

شاید بهترین دفاعی که اپل می‌تواند در برابر معترضان به اپ‌استور داشته باشد این است که از زمان راه‌اندازی اپ‌استور از سال 2008، شرکت توانسته بیش از 120 میلیارد دلار برای توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ تولید کند. سخنرانی افتتاحیه روز دوشنبه فرصتی است برای برجسته‌سازی تاثیر اقتصادی اپ‌استور که اعتبارش را از ایجاد بیش از 1/5میلیون شغل در آمریکا و 1/6 میلیون در سراسر اروپا به دست می‌آورد.

علی‌رغم سهم بازار جهانی کوچک آیفون در برابر اندروید، تحلیلگران بر این باورند که اپ‌استور جذابیت بیشتری نسبت به گوگل‌پلی برای توسعه‌دهندگان دارد.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی اتفاقات و شایعاتی که ممکن است در کنفرانس امسال اپل به آنها اشاره شود:

 

آپدیت‌های نرم‌افزاری آیفون و آی‌پد

در این مراسم اپل معمولا نسل بعدی سیستم iOS، سیستم عامل فعال روی آیفون و آی‌پد تاچ را معرفی می‌کند. نسخه بعدی این سیستم iOS 13 نام دارد و پیش‌بینی می‌شود که دارای قابلیت دارک مود (Dark mode) نیز باشد. این حالت طرح رنگ یک صفحه را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا دیدن صفحه گوشی در نور کم هم آسان و راحت شود. البته اپل در حال حاضر هم این قابلیت دارک مود را روی محصولات مک خود دارد.

از دیگر تغییرات می‌توان به آپدیت اپلیکیشن‌های دورن برنامه‌ای مانند ریمایندرز، ویژگی‌های ردیابی سلامت جدید مانند ابزار اندازه‌گیری شنوایی و دیگر قابلیت‌های چند منظوره روی آی‌پد اشاره کرد.

 

پایان آی‌تیونز

در گزارشی از بلومبرگ به این موضوع اشاره شده بود که گویا بعد از 18 سال اپل در نهایت فعالیت اپلیکیشن اصلی خود برای محتوای موسیقی و فیلم را متوقف کند. البته چنین تصمیمی جای تعجب هم ندارد چراکه اتفاقاتی افتاده بود که احتمال بروز این اتفاق را ممکن کرده بود. اپل با ورود موسیقی به اپلیکیشن مخصوص خودش و سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه محتوا و مشارکت برای یک اپلیکیشن تلویزیونی نه چندان درست و حسابی باعث بروز چنین اتفاقی شده است.

 

مستقل شدن اپل واچ

چهار سال است که از راه‌اندازی اپل واچ‌ها می‌گذرد و طی این چهار سال این ابزار همیشه برای انجام کارهای اصلی و کلیدی به آیفون وابسته بود. امسال قرار است اپل به این ابزار پوشیدنی استقلال بیشتری بدهد و همچنین یک سری به‌روزرسانی‌های جدیدی هم برای برخی اپلیکیشن‌های کلیدی و یک سری برنامه‌های سلامتی در نظر دارد.

 

محصولات سخت‌افزاری جدید

با اینکه کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل تمرکزش را روی نرم‌افزار قرار داده است اما همه برنامه حول و حوش مسائل نرم‌افزاری نیست و شامل برخی اخبار سخت‌افزاری هم می‌شود. هرچند که اخبار مربوط به این حوزه به ماه‌های سپتامبر و اکتبر موکول شده اما  در برنامه روز دوشنبه قرار است که اپل آپدیتی برای مک‌پرو (MacPro) خود قرار دهد  همچنین از صفحه نمایش جدید اپل هم رونمایی شود. البته یک مورد دیگر که درباره اپل مطرح است این است که این شرکت بعد از عدم استقبال گرم افراد از محصول استوانه‌ای مک‌پرو در سال 2013، از سال 2017 است که وعده مدل جدید کامپیوترهای خانگی قدرتمند را داده است.

منبع: Financial times و CNN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.