راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک

ماهنامه عصر تراکنش / ماه مه 2018 بود که فیس‌بوک خبر از تشکیل تیمی داد که قصد کنکاش و جست‌وجو در مورد فناوری پشت ارزهای رمزنگاری‌شده را داشتند. در ابتدا خبرهای منتشرشده، گزارشاتی از بلومبرگ و نیویورک تایمز؛ حاکی از آن بود که فیس‌بوک در حال راه‌اندازی سیستم پرداخت دیجیتالی برای اپلیکیشن واتس‌اپ است تا به این ترتیب امکان ارسال و دریافت پول بدون پرداخت هیچ کارمزدی برای کاربران فراهم شود.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که این ارز قرار است جزء استیبل‌کوین معرفی شود؛ به این معنا که ارزش این کوین وابسته به ارز سنتی این کشور است. در نتیجه کاربران دیگر لازم نیست نگران نوسانات متعدد کوین‌هایشان باشند.

در مقابل ارزهای غیروابسته‌ای مانند بیت‌کوین در بازار دچار نوسانات بسیاری می‌شوند و زمان احتمالی راه‌اندازی این ارز هم تقریبا نیمه اول سال 2019 پیش‌بینی شده است.

فیس‌بوک در حال حاضر بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از دو میلیارد کاربر فعال است که در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ و جمعی دیگر از دوستانش راه‌اندازی شد. به‌جز زاکربرگ، از دیگر افراد کلیدی فیس‌بوک می‌‌توان به شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک و نویسنده آمریکایی اشاره کرد که در سال 2012 برای عضویت در هیات‌مدیره فیس‌بوک انتخاب شد تا نخستین زن در این مقام باشد.

سندبرگ در همان سال در فهرست تایم 100 که به معرفی يكصد فرد تاثیرگذار در سطح جهانی می‌پردازد، قرار گرفت و میزان ارزش اموال او در سال 2015 بیش از یک میلیارد دلار برآورد شد.

از سوابق کاری او می‌توان به مشاور مدیر در شرکت مکنزی و رئیس ستاد در وزارت خزانه‌داری آمریکا و نایب‌رئیس بخش عملیات و فروش برخط جهانی گوگل اشاره کرد و پس از سپری‌کردن تمام این دوران در سال 2008 به فیس‌بوک پیوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.