راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی هریس عرفان پیشرو بانکداری مالی اسلامی در دنیا

ماهنامه عصر تراکنش / 25 دی‌ماه سال گذشته سمینار آنلاینی با موضوع «الزامات انتشار صکوک و اوراق قرضه بر بستر بلاکچین» با سخنرانی هریس عرفان در شرکت فرابورس ایران برگزار شد. او در آن سخنرانی بلاکچین را از جمله فناوری‌هایی می‌دانست که می‌توان از آن برای رفع مشکلات و درگیری‌های مالی استفاده کرد، اما هر گونه استفاده چشم‌بسته از این فناوری را رد کرد و در ادامه ایجاد صکوک هوشمند بر بستر بلاکچین را کار چندان هوشمندانه‌ای نمی‌دانست.

عرفان را در صنعت بانکداری با نقش‌های متفاوتی می‌شناسند؛ از جمله مدیر شرکت مشاوره مالی کوردوبا کپیتال که در حوزه امور مالی اسلامی و فین‌تک فعالیت می‌کند. او تجربه فعالیت در لندن و خاورمیانه را هم دارد و از بنیان‌گذاران تیم امور مالی اسلامی دویچه بانک و مدیرعامل بخش امور مالی اسلامی این بانک نیز بوده است. سپس او سرپرستی بخش امور مالی اسلامی بانک بارکلیز و سرپرستی بانکداری سرمایه‌گذاری رسملا گروپ را هم بر عهده داشته است.

هریس دارای مدرک فیزیک از دانشگاه آکسفورد است و نامش جزء 50 پیشرو اقتصاد مالی اسلامی در دنیا توسط اسلامیکا500 معرفی شده است. علاوه بر فعالیت‌های مدیریتی در حوزه نویسندگی هم تجربیاتی داشته است.

او نویسنده کتابی با عنوان «بانکداران بهشتی: درون دنیای پنهان امور مالی اسلامی» است که توجه منتقدان را هم به خود جلب کرده است. کتاب بانکداران بهشتی از طرف فایننشیال‌تایمز و هافینگتون‌پست مورد تحسین قرار گرفت.

هریس در کتاب خود از تجربه شخصی‌اش در زمینه کار با بانکداران، محققان و وکلای پیشرو گفته و تمام افسانه‌ها و شایعاتی که در مورد بانکداری اسلامی وجود را به‌وضوح توضیح داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.