راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به تغییرات اینترنت‌بانک جدید ملت / بانک ملت به دنبال افزایش جذب مشتری از طریق اینترنت‌بانک خود است

انتشار نسخه جدید اینترنت‌بانک ملت با تغییرات گسترده و تبلیغات محیطی با استفاده از شعار «ماه شدن»، نشان‌دهنده عزم بانک ملت برای حضور جدی‌تر در این عرصه از بانکداری است.

اگر جز آن دسته افرادی نیستید که داخل خودرو دائما در حال کار با گوشی یا خواب نیم‌روزی هستند، حتما در روزهای اخیر تبلیغات گسترده بانک ملت را در بزرگراه‌ها دیده‌اید: «اینترنت‌بانک ملت، ماه شد» و شاید این سوال برایتان ایجاد شده که این «ماه» چه ویژگی‌هایی دارد.

بانک ملت به‌تازگی از سامانه اینترنت‌بانک جدید خود رونمایی کرده است. به گفته هادی سپانلو، مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت، سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت نتیجه ماه‌ها مطالعه، نیازسنجی و مطالعه کارشناسان این بانک و البته جمع‌آوری بازخوردهای کاربران بوده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های نسخه جدید اینترنت‌بانک ملت، واکنش‌گر (Responsive) بودن آن است. این سامانه، محیطی که در آن فراخوانی شده را تشخیص می‌دهد و بر اساس فراخوانی در کامپیوتر، موبایل، تبلت و …، سایز و ظاهر خود را با آن تطابق می‌دهد.

هادی سپانلو می‌گوید: «رابط کاربری سامانه جدید بر اساس جدیدترین متدها بازطراحی شده است و دو میز کار متفاوت دارد که کاربران می‌توانند با انتخاب آنها، شمایل بانکداری الکترونیکی خود را به‌طور کامل تغییر دهند. یکی از میزکارها برای استفاده مناسب‌تر در دستگاه‌های لمسی مانند گوشی و … طراحی شده است.»

سپانلو ادامه می‌دهد: «اگر سامانه بانکداری الکترونیک جدید ملت را مشاهده کنید، متوجه شباهت بسیار آن به موبایل‌بانک ملت می‌شوید. این دو سامانه در آینده با هم در ارتباط خواهند بود.»

همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی دیگری نیز به این اینترنت‌بانک افزوده شده است. کاربر می‌تواند رنگ صفحه را مطابق نظر خود عوض کند تا نور زمینه برای چشمش آزاردهنده نباشد. همچنین بانکداری الکترونیکی جدید ملت، خدمات پرکاربرد و کم‌کاربرد را به کاربر نشان می‌دهد و کاربر می‌تواند حسب نیازهای خودش، صفحه کار را بچیند و خدمات موردنظرش را در دسترس بگذارد.

 

بانک ملت، خدمات سایر اینترنت‌بانک‌ها را رصد و گلچین کرده است

به گفته سپانلو، در طراحی محصول جدید، رویکرد بازاریابی وجود داشته است؛ نیازهای کاربران در مصاحبه‌های تلفنی با آنها جمع‌آوری شده و همچنین سعی شده تمام امکانات سامانه‌های مشابه دیده شود و خدمات کاربردی و مفید آنها، به سامانه اینترنت‌بانک ملت اضافه شود.

در مجموع بیش از 100 خدمت در اینترنت‌بانک ملت ارائه می‌شود. رصد حساب، دریافت صورت‌حساب، امکاناتی نظیر پرداخت قبض و خرید شارژ، خدمات چک مانند درخواست دسته چک، رویت برگه‌های چک و…، از جمله خدمات موجود در این سامانه هستند.

همچنین انواع حواله اعم از حواله ساتنا، پایا، کارت‌به‌کارت و… در سامانه جدید، تحت قالب حواله هوشمند قرار گرفته‌اند و کاربر وقتی درخواست انتقال وجه می‌دهد، سیستم به‌صورت هوشمند، حواله مناسب برای او را تشخیص می‌دهد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت در پایان از اضافه شدن خدمات جدید در ماه‌های آتی به این سامانه خبر می‌دهد و می‌گوید: «سامانه فعلی، فاز اول سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملت است. طبق برنامه، در ماه‌های آتی خدمات جدیدی هم به آن اضافه خواهیم کرد. برای مثال، در حال اضافه کردن تسهیلاتی برای استفاده راحت توان‌جویان از سامانه هستیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.