راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی آریفا خان یکی از یکصد زن برتر حوزه فین‌تک

ماهنامه عصر تراکنش / شرکت لاتیس80 با همکاری میس کایا فهرستی از يكصد زن برتر حوزه فین‌تک سال 2019 را منتشر کرد که در این بین نام آریفا خان، متخصص فین‌تک و بلاکچین هندی ـ انگلیسی به چشم می‌خورد. خان بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی هیمالیا کپیتال در لندن است که با هدف ایجاد یک پلتفرم توکنایزشده برای ارائه عرضه اولیه سهام در بورس جهانی راه‌اندازی شده است.

این پلتفرم جایگزینی برای بانک‌های سرمایه‌گذاری است که مدیریت آی‌پی‌اوها را برعهده دارند و به شرکت‌ها و دیگر سازمان‌ها امکان دسترسی به سرمایه‌گذاران جهانی را می‌دهد.

این پلتفرم روی الگوریتم‌های قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود و در نهایت از یادگیری ماشین و  هوش مصنوعی برای ایجاد بازار استفاده می‌کند. آزمایشگاه هیمالیا نیز توسط متخصصان حوزه‌های رمزنگاری‌، ریاضیات، بلاکچین و پیشروهای بازار سرمایه رهبری می‌شود.

این صرافی برای اولین بار برنامه مختص رمزنگاری‌شده را در هند راه‌اندازی کرد و طی مراسم «هفته بلاکچین هند» که سال گذشته تشکیل شده بود، اولین هکاتون اتریوم را در هند برگزار کرد و سعی داشت با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و نویسندگان پروتکل‌ها، ارائه‌دهندگان سرویس‌های آی‌سی‌او، صرافی‌های رمزنگاری‌شده و غیره نقش اساسی در پیشبرد موضوع رمزنگاری‌شده در هند ایفا کند.

آریفا خان پنج سال تجربه در حوزه بانکداری سرمایه‌گذاری دارد و برای دو بانک سوئیسی سوئیس کرديت و یوبی‌اس فعالیت کرده است. علاوه بر فعالیت در حوزه مالی، خان به رشته‌های طراحی، نقاشی و نویسندگی نیز علاقه دارد. او بنیان‌گذار مرکز رشد جنیوس است و به بسیاری از کارآفرینان در جذب سرمایه کمک کرده و علاقه بسیاری به ایجاد اکوسیستم کارآفرینی ـ سرمایه‌گذاری در هند دارد. او مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه پنسیلوانیا و لیسانس فناوری از موسسه فناوری هند دارد و تحصیلات تکمیلی‌اش را در رشته مدیریت کسب‌وکار از دانشکده XLRI هند ادامه داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.