راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مروری اجمالی بر 33 ارز رمزنگاری‌ شده برتر جهان و رتبه‌بندی آن‌ها / اینفوگرافیک

همان‌گونه که می‌دانید، ارزهای رمزنگاری شده که با نام ارز دیجیتال و ارز مجازی نیز شناخته می‌شوند، نوعی از دارایی به شمار می‌آیند و با هدف استفاده در فضای مبادلات طراحی شده‌اند. این ارزها بر پایه تکنولوژی بلاکچین طراحی می‌شوند. در دهه ۹۰، تلاش‌های متعددی برای ایجاد ارزهای رمزنگاری شده صورت گرفت ولی اغلب این تلاش‌ها با شکست روبه‌رو شد.

سرانجام در سال ۲۰۰۹ یک برنامه‌نویس ناشناس یا گروهی از برنامه‌نویسان، تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) بیت‌کوین را در بازار جهانی به همگان معرفی کردند.

ساتوشی این سیستم را به عنوان یک سیستم پول نقد الکترونیکی توصیف کرد که کاملا غیر متمرکز است، به این معنی که هیچ سرور درگیر و هیچ مرجع کنترلی مرکزی وجود ندارد. به منظور اعمال کنترل امنیتی بالا بر ارزهای رمزنگاری‌ شده، در تمامی آن‌ها روش‌های رمزنگاری قدرتمندی به کار گرفته شده است.

بیت‌کوین اولین ارز رمزنگاری شده مبتی بر بلاکچین به حساب می‌آید و در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری شده، از شهرت و ارزش بالاتری برخوردار است. محبوبیت بالای بیت‌کوین موجب شده تا راه برای عرضه صدها ارز رمزنگاری شده دیگر هموار شود. این ارزهای رمزنگاری شده جایگزین، ویژگی‌های متنوعی دارند و در هر کدام دارای موارد کاربرد متمایزی هستند.

چندین سال پیش، خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده رایج نبود و به ندرت خریدار و فروشنده‌ای پیدا می‌شد؛ اما در عصر حاضر خرید و فروش آن بسیار رواج پیدا کرده است. در بین ارزهای رمزنگاری شده، بیت‌کوین از محبوبیت خاصی برخوردار است ولی این ارز رمزنگاری شده هم در بازار پر رقابت امروز برای حفظ جایگاه خود با ارزهای مثل اتریوم، لایت کوین و … در رقابت است.

به منظور انجام رتبه‌بندی و تعیین موفق‌ترین و برترین ارزهای رمزنگاری شده جهان، این ارزها را بر اساس معیارهایی همچون ارزش بازار، قیمت، مقدار ذخایر در حال گردش سکه‌های رمزنگاری شده و حداکثر موجودی آن‌ها طبقه‌بندی کرده‌ایم.

در اینفوگرافیک زیر، مطابق با معیارهای ذکر شده، 33 مورد از برترین ارزهای رمزنگاری شده جهان معرفی شده و برای توصیف ماهیت هر کدام، در 4 کلمه و حتی کمتر، توضیحات مختصر و جامعی ارائه شده است. از این رو، این اینفوگرافیک را می‌توان مرجع مناسبی برای آشنایی با پیشروترین ارزهای رمزنگاری شده جهان دانست.

هر ارز رمزنگاری شده‌ای که بیشترین ارزش بازار را در اختیار داشته و بالاترین میزان ذخایر در گردش و کلی را داشته باشد، در جایگاه اول این لیست قرار می‌گیرد. بیت‌کوین، مدت‌هاست که عنوان ارز رمزنگاری‌ شده برتر جهان را به خود اختصاص داده و در مقام‌های بعدی آن، اتریوم و بیت‌کوین کش قرار دارند.

منبع: Paymentscardsandmobile

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.