پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کسبوکارهای اینترنتی مطابق با اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در هشت شاخص رتبهبندی میشوند
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام ماموریتهای خود در حوزه ساماندهی و رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی با هدف فرهنگسازی و کمک به ارتقای کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرفکنندگان و خریداران، در گام دوم اجرای رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی، به توسعه شاخصهای رتبهبندی و امتیازدهی در سایر حوزههای مرتبط با عملکرد کسبوکار از جمله سوابق و وضعیت کنونی پرداخته است.
در گام اول نحوه تعامل بیش از پنجاه هزار کسبوکار با مشتریان در قبال شکایات دریافتی نظارت و امتیازدهی شده و کسبوکارها از امتیازهای دریافتی خود مطلع شدند. حال، در گام دوم اجرای طرح مذکور، این مرکز به توسعه شاخصهای رتبهبندی و امتیازدهی در سایر حوزههای مرتبط با عملکرد کسبوکار از جمله سوابق و وضعیت کنونی پرداخته است.
شاخص و هدف رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی
شاخصهای رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی در هشت عنوان سوابق مسئولیتپذیری مالی، سوابق پاسخگویی به شکایات، سوابق تخلف / جرایم کسبوکاری، سابقه فعالیت (تجربه)، شفافیت، اندازه بنگاه، وضعیت مدیران و نظام مدیریتی و توانایی مالی در نظر گرفته شده است.
هدف از رتبهبندی کسبوکارهای الکترونیکی به شرح زیر است:
- ایجاد سیستمی خود کنترل در حوزه تعامل کسبوکار و مصرفکننده
- هدایت کسبوکارها به تعامل بر مبنای معیارهای صحیح عملکرد
- امتیازبندی و رتبهبندی کسبوکارها در حوزه میزان پایبندی در ارائه کالا/خدمت بر مبنای شاخصهای قابل سنجش
- ارائه معیاری قابل سنجش جهت کمک به مصرفکننده در انتخاب صحیح
- ارائه رویکردی طیفی از سطح قابلیت پایبندی کسبوکار به ارائه کالا/خدمت
علاقهمندان میتوانند فایل اطلاعیه گام دوم رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی را از اینجا دانلود کنند. همچنین میتوانید ضمن بررسی این شاخصها، پیشنهادات و انتقادات خود را به آدرس پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir ارسال کنید.