راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارشی از حضور پرداخت الکترونیک سپهر به‌عنوان کارگزار خدمات پرداخت الکترونیک در نمایشگاه قرآن

بابک رهنماپور، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، از دلایل حضور این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و رویکردهای فرهنگی این شرکت می‌گوید.

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به‌عنوان تنها کارگزار خدمات پرداخت الکترونیک، خدمات نوین خود را به شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران ارائه می‌کند.

به همین بهانه سری به غرفه این شرکت در طبقه اول شبستان زدیم و گفت‌وگوی کوتاهی با مهندس بابک رهنماپور مدیرعامل این شرکت داشتیم.

مهندس بابک رهنماپور درباره اینکه پرداخت الکترونیک سپهر با چه هدفی در نمایشگاه قرآن حضور یافته است و چه خدماتی را ارائه می‌دهد می‌گوید: «این مجموعه ارتباط بسیار خوبی را با بهترین و بزرگ‌ترین مشتری خویش، بانک صادرات دارد. در راستای حمایت بانک صادرات از صنعت نشر و نمایشگاه قرآن این افتخار را پیدا کردیم که سرویس‌های پرداخت الکترونیک و سرویس‌های پذیرندگی را در این رویداد مهم پیاده‌سازی کنیم و به اجرا بگذاریم و تا این لحظه 650 دستگاه کارت‌خوان pos باکیفیت و سرعت تراکنش قابل‌قبول را در اختیار غرفه‌داران گذاشته‌ایم.»

او با اشاره به ایجاد برند تازه این شرکت و تغییر نامی که از مبنا کارت آریا به پرداخت الکترونیک سپهر داده شد می‌افزاید: «با توجه به رویکردهای نوینی که داشتیم فرصت حضور در نمایشگاه برای ما بسیار مغتنم بود و توانستیم به شرکت‌کنندگان این نمایشگاه، قابلیت‌ها و توان فنی مجموعه را معرفی کنیم. آنچه بر اساس وظیفه بر عهده ما گذاشته شد، ارائه خدمات پذیرندگی به 650 غرفه فعال ارائه محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب و سایر محصولات کمک‌آموزشی و فرهنگی بود که به‌خوبی از عهده این موضوع برآمدیم.»

او ادامه می‌دهد: «با حضور فعال و قدرتمند در این نمایشگاه ثابت کردیم مشتریان می‌توانند به‌راحتی به ما اعتماد کنند که بالاترین کیفیت سرویس‌های مورد انتظارشان به آنها ارائه خواهد شد. امیدوارم بتوانیم در آینده همراه با بانک بزرگ صادرات و دیگر بانک‌های کشور در دیگر نمایشگاه‌ها و شرایط مشابه به خدمت‌رسانی مردم عزیزمان بپردازیم.»

 

اپلیکیشن پاس، امکان پرداخت امن ساده را فراهم می‌کند

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر در پاسخ به این سوال که اپلیکیشن پاس چه خدماتی به مخاطبانش می‌دهد، گفت: «با توجه به گرایش روزافزون جامعه به استفاده از تلفن همراه، همکاران ما از حدود یک سال پیش تلاش کردند، اپلیکیشنی در حوزه پرداخت که جای آن در سبد محصولات شرکت خالی بود را طراحی کنند. چون سعی در کامل کردن این ایده و محصول داشتیم، بازنگری‌ها و تغییراتی در آن انجام دادیم و اپلیکیشنی با نام پاس که کوتاه شده واژه‌های «پرداخت امن ساده» است را ارائه دادیم.»

خرید بسته اینترنتی، خرید قبض، خرید شارژ، نیکوکاری و کمک به انجمن‌های خیریه، کارت به کارت که 10 بانک در آن فعال هستند بخشی از خدمات این اپلیکیشن است.

مهندس رهنماپور ادامه می‌دهد: «از دیگر خدمات می‌توان به همراه‌پرداز اشاره کرد که کاربر می‌تواند با استفاده از آن، با بارکد دوبعدی پرداخت خود را انجام بدهد؛ خدمتی که امنیت و سادگی را به همراه دارد. در قسمت امتیازگیری نیز هرچه کاربر فعالیت بیشتری داشته باشد، کیف پولش که یکی دیگر از خدمت‌های این اپلیکیشن هست، شارژ می‌شود. در واقع کاربر وقتی از خدمات اپلیکیشن استفاده می‌کند، امتیاز می‌گیرد و به کیف پولش اعتبار اضافه می‌شود.»

در بخش گردشگری اپلیکیشن پاس نیز خدمات بلیط هواپیما و رزرو هتل انجام می‌شود که کاربران می‌توانند بسیار ساده و راحت از این خدمت استفاده کنند و در قسمت بیمه هم خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

 

برگزاری مسابقه فرهنگی «قرآن معنای زندگی» در اپلیکیشن پاس

یکی دیگر از برنامه‌های شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در این نمایشگاه که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده، یک مسابقه فرهنگی با عنوان «قرآن معنای زندگی» است که در اپلیکیشن پاس قابل‌دسترسی است و هر شب به تعدادی از کسانی که اپلیکیشن را نصب کنند و به سوالات پاسخ دهند جوایزی به ‌قیدقرعه تقدیم می‌شود.

 

به خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگ اهمیت بیشتری بدهیم

از مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر درباره جایگاه صنعت پرداخت و نوع نگاه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر به موضوعات فرهنگی و رویدادهایی مثل نمایشگاه پرسیدیم.

مهندس رهنماپور در پاسخ به این سوال که صنعت پرداخت چه جایگاهی در رویدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه قرآن دارد و دورنمای ارتباط صنعت پرداخت با بخش‌های مختلف فرهنگی را چطور می‌بینید می‌گوید: «بخشی از هویت اصلی هر ملتی را مجموعه باورها و اعتقاداتش تشکیل می‌دهد که گاهی از آن به‌عنوان فرهنگ هم یاد می‌شود. رویدادهای فرهنگی از نظر ما بسیار مهم هستند و مخاطب آنها از کودک 4 ساله‌ای که نرم‌افزارها و ابزارها و کتاب‌های کمک‌آموزشی را استفاده می‌کند تا دانشجوی دکترای با سن بالاتر یا محقق و علاقه‌مند به موضوع را شامل می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «پس چنین رویدادی طیف وسیعی از مردم را دربر می‌گیرد. بنابراین در حوزه خدمات‌رسانی نقش صنعت پرداخت بسیار مهم است چون ابزارهایی باید وجود داشته باشد تا مردم بتواند به‌راحتی به محصول دست پیدا کنند.»

رهنماپور با اشاره به اینکه صنعت پرداخت می‌تواند با ایفای سهم مسئولیت اجتماعی خود، به کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند خدمت‌رسانی کند گفت: «معتقدم وظیفه همه عزیزان صنعت پرداخت است که به خدمات مربوط به حوزه فرهنگ اهمیت بیشتری بدهند و با تمام توان در این بخش تلاش و کوشش کنند تا نیازهای فرهنگی آحاد جامعه برطرف شود. ما نیز با همین نگاه در نمایشگاه خدمت‌رسانی می‌کنیم و نگاه فرهنگی و خدمت‌رسانی ما بر اهداف دیگر غالب است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.