همتی: اسامی صادرکنندگانی که تا به حال ارزی را برنگردانده‌اند به مرجع قضایی اعلام شده است

همتی: اسامی صادرکنندگانی که تا به حال ارزی را برنگردانده‌اند به مرجع قضایی اعلام شده است

رئیس‌کل بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی از بازگشت 60درصدی ارز حاصل از صادرات در سال گذشته خبر داد.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی با اشاره به نقش مهم صادرات غیرنفتی در رونق تولید، اشتغال و به‌ویژه ثبات بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی گفت: «سال 97 ارز برگشتی بر اساس روش‌های ابلاغی بانک مرکزی یعنی فروش در سامانه نیما، عرضه در صرافی‌ها، واردات در مقابل صادرات خود، واگذاری ارز پروانه صادراتی و نیز واگذاری به بانک مرکزی به رقم معادل 18 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید.»

به گفته همتی با توجه به برآوردی که از خالص ارز صادراتی، با لحاظ هزینه‌های مبادلاتی ناشی از تحریم و متداول بودن تسویه ریالی صادرات در نیمه اول سال قبل، می‌شود، تاکنون، نزدیک 60 درصد ارز ناشی از صادرات، به  چرخه اقتصاد برگشته است.

همتی در پایان یادداشت اینستاگرامی خود به نکات زیر اشاره کرده است:

  1. ارز صادرات فصل زمستان هنوز فرصت کافی برای برگشت دارد
  2. اسامی صادرکنندگانی که تا به حال ارزی را برنگردانده‌اند به مرجع قضایی اعلام شده است
  3. از تمامی صادرکنندگانی که به مسئولیت ملی خود در شرایط ویژه اقتصادی کشور عمل کرده‌اند قدردانی می‌کنیم
  4. بر اساس هماهنگی‌های انجام‌گرفته با اتحادیه‌های صادراتی، اتاق بازرگانی و اقدامات در دست اجرا، امیدوارم شاهد تحول جدی در برگشت ارز به چرخه اقتصاد باشیم.
نمایش لینک کوتاه
لینک کوتاه: https://way2pay.ir/57eb کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی