راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در اولین نشست خبری ایران کیش در سال 98 از نسخه جدید پات رونمایی شد

نشست خبری پیمان منعم طبری، سرپرست مدیریت عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش ظهر امروز در ساختمان این شرکت برگزار شد. به گفته طبری، سال ۹۸ برای همه سال سختی است و با توجه به افزایش قیمت دلار همه PSPها در تلاش هستند تا به غیر از کارتخوان‌ها بقیه سرویس‌های خود را تقویت کنند و سهم بیشتری از بازار داشته باشند.

پیمان منعم طبری از اواخر سال 97 و بعد از رفتن صادق فرامرزی از ایران کیش، سرپرست مدیریت عامل این شرکت را بر عهده گرفت. امروز اولین نشست خبری طبری با حضور مدیران ایران کیش، خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. طبری در این نشست خبری در مورد تصمیمات و دستاوردها ایران کیش صحبت کرد.

ادامه مسیر قبلی

به گفته طبری، این شرکت در راستای اهداف قبلی کارهای خود را ادامه می‌دهد. طبری در ابتدای صحبت‌هایش از مدیریت قبلی این مجموعه و اقدامات صادق فرامرزی تقدیر کرد. او ادامه داد: «هم‌اکنون ایران کیش در بعضی شاخص‌ها رتبه‌های اول و دوم را دارد. به غیر از حفظ این رتبه‌ها، امیدواریم تا بتوانیم شاهد سهم بیشتری از بازار را در سایر شاخص‌ها داشته باشیم.»

از نظر سکان‌دار جدید ایران کیش، پرسنل قوی این شرکت مهم‌ترین نقطه قوت آنهاست. او بیان کرد: «با تیم خوبی که داریم سعی در انجام کارهای بهتر هستیم. در ۵ سال اخیر کلی بستر برای ایران کیش فراهم کردیم. سرویس‌های ارزنده‌ای به بانک‌ها دادیم و بعضاً سرویس‌های به بانک‌ها ارائه دادیم که در بانک‌های دیگر هم قابل استفاده باشد.»

او ادامه داد: «ایران کیش به سراغ امکانات و خدمات جدید می‌رود. با رویکرد تکنولوژی جدید نگاهی ویژه‌ای به کسب‌وکارهای نوین خواهیم داشت. در این راستا خدمات ویژه و خاصی را بر مبنای تکنولوژی‌های جدید ارائه خواهیم داد. درگاه کارت‌خوان ایران کیش رشد خوبی داشته و تلاش داریم تا در دیگر زمینه‌ها هم کارهای خوبی انجام دهیم. یکی از مهم‌ترین تمرکزهای ما اپلیکیشن پات است.»

 

برنامه‌های ایران کیش

طبری بر این باور است که مهم‌ترین مزیت رقابتی ایران کیش پرسنل و منابع فنی و اداری آن است. او در این مورد توضیح داد: «به کمک آنها می‌توانیم دستاوردهای عالی به دست بیاوریم و پروژه‌های خوبی را عرضه کنیم. پرداخت‌های خرد یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی و شاپرک است و در این راستا از آنها کمک خواهیم خواست تا با کمک آنها در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم. پرداخت خرد برای ما اهمیت زیادی دارد.»

به گفته طبری، سال ۹۸ برای همه سال سختی است. او تصریح کرد: «با توجه به افزایش قیمت دلار همه PSPها در تلاش هستند تا به غیر از کارتخوان‌ها بقیه سرویس‌های خود را تقویت کنند تا سهم بیشتری از بازار داشته باشند.»

در ادامه این نشست، شهره آقابابایی در مورد پات به صحبت پرداخت. یک سال و ۸ ماه است که پات ارائه شده است. بیش از ۴۲ سرویس را به کاربران ارائه کرده است. نسخه جدید این اپلیکیشن با امکانات جدید منتشر شد. از ویژگی‌های جدید این نسخه می‌توان به طرح سمپاتی، امکان پرداخت عوارض آزادراهی، امکان دریافت گزارش اعتباری، امکان پرداخت قبوض اپراتور تله کیش، امکان خرید شارژ و بسته اینترنت اپراتور مجازی شاتل، امکان پرداخت فطریه عام در روز عید فطر و امکان تولید کد QR برای پذیرندگان فاقد پایانه فیزیکی اشاره کرد.

علی یادگار که به تازگی معاونت توسعه بازار ایران کیش را بر عهده گرفته است، سخنران بعدی این نشست بود. او بیان کرد: «ما ارزش افزوده‌های زیادی در شرکت داریم که مهم‌ترین آن پرسنل است. تمام تمرکز ما بر روی نصب پوز نخواهد بود و به سمت پروژه‌های خاص خواهیم رفت.»

 

کاغذ چالشی

بعد از صحبت‌های مدیران ایران کیش، پرسش و پاسخ با حضور خبرنگاران انجام شد. بحث کاغذ و افزایش هزینه‌های رول کاغذ یکی از موضوعاتی بود که در این قسمت، صحبت زیادی در مورد آن شد. طبری در پاسخ به سؤال خبرنگار راه پرداخت در مورد افزایش هزینه کاغذ و چالش‌های به وجود آمده برای PSP ها عنوان کرد: «ما رسید کاغذی را از 9 سانتی‌متر به 5 سانتی‌متر کاهش دادیم.»

او اضافه کرد: «متاسفانه قیمت کاغذ رولی که می‌خریدیم سه برابر شده است. صرفاً هم مبلغ رول مطرح نیست. منابع ارزی کشور خارج می‌شود و فکر اساسی برای این قضیه باید انجام داد. تصمیم‌گیرنده این قضیه ما نیستیم و جمعی در دولت باید تصمیم بگیرد.»

به گفته طبری، بانک مرکزی و سیستم قضایی باید رسید الکترونیکی را به جای رسید کاغذی قبول کند. او گفت: «در بانک مرکزی و شاپرک این همت وجود دارد که به سمت رسید دیجیتالی برویم. به محض اینکه این قضیه را مطرح می‌کنیم، تصور بعضی‌ها به سمت ارسال اسم‌ام‌اس می‌رود. اس‌ام‌اس هزینه زیادی دارد و اگر قرار باشد که به سمت این سرویس برویم، اپراتورها باید با ما همراهی کنند.»

از نظر طبری، اسم‌ام‌اس رسید دیجیتالی به حساب نمی‌آید. او ادامه داد: «ایران کیش به سمتی می‌رود که رسید دیجیتالی خاصی ارائه می‌دهد. در مورد آن فعلاً صحبت نمی‌کنم ولی مانند بقیه رقبا سایز کاغذ را کم کرده‌ایم. رسید پذیرنده هم اجباری نیست. مسئله محیط زیست دغدغه است و صرفاً بحث خرید کاغذ مطرح نیست.»

طبری معتقد است که اگر اپراتورها این سرویس را به PSP ها ندهند و آنها را یاری نکنند، هزینه اس‌ام‌اس از کاغذ هم بیشتر خواهد شد.

طبری در پاسخ به دیگر سؤال راه پرداخت در این مورد که آیا ایران کیش مسیر درآمدی غیر از کارمزد دارد یا خیر، گفت: «ریشه تصمیم در مورد کارمزد در بانک مرکزی است.‌ با توجه به افزایش قیمتی که روی کالا و خدمات اتفاق می‌افتد، درصد کمی از تراکنش‌ها زیر ۲۵ هزار تومان خواهد بود.»

او در مورد رمز یک بار مصرف گفت: «بعد از ارائه رمز یک بار مصرف، سطح تراکنش‌های درگاه‌های IPG و موبایلی کمتر می‌شود تا مردم عادت کنند و احتمالاً افت رشد خواهیم داشت. رمز دوم باید آسان‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد. کسی که در سه بانک حساب دارد، باید از سه نرم‌افزار مختلف برای دریافت رمز یک بار مصرف استفاده کند و این موضوع خیلی خوشایند نیست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.