راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسخه تالیفی از بازار مدیریت و برگزاری وبینار (سمینار و کلاس آنلاین) در سال ۱۳۹۷ منتشر شد / فعالان حوزه‌های استارت‌آپی و فناوری اطلاعات پیشرو در برگزاری سمینار آنلاین

ایسمینار پلتفرم تخصصی مدیریت و فروش وبینار (سمینار و کلاس آنلاین) از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم علاوه بر ارائه زیرساخت و نرم‌افزار وبینار، کلیه خدمات ارزش افزوده قابل ارائه مدیریت و برگزاری وبینار اعم از ثبت نام آنلاین، مدیریت کاربران، بسته‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، بسته‌های مکمل برگزاری و سیستم فروش فیلم وبینار را ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ایسمینار، به‌عبارت دیگر در ایسمینار هم زیرساخت برگزاری و هم شرکت در وبینار را برای علاقه‌مندان فراهم شده است. این پلتفرم به منظور پایش اکوسیستم آموزش وبیناری کشور اقدام به جمع‌آوری داده‌های مربوط به وبینار در سال گذشته کرده است.

حاصل این جمع‌آوری داده‌ها تالیف نسخه فارسی از بازار مدیریت و برگزاری وبینار سال ۱۳۹۷ در ایران است که به بررسی فعالان، زمان‌های برگزاری، استان‌های برگزار کننده و توزیع جنسیتی وبینار، پرداخته است.

هدف از تهیه و انتشار این گزارش، ارائه اطلاعات مفید و استاندارد برای علاقه‌مندان به برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین در ایران و کشورهای فارسی زبان و اشاعه فرهنگ برگزاری وبینار و استفاده از این ابزار مهم آموزشی تجاری برای برقراری عدالت آموزشی، حذف محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی برای کسب‌وکارها و اشخاص است.

 

رکورد برگزاری وبینار متعلق به چه حوزه‌ای است؟

از آنجایی که فعالان حوزه‌های استارت‌آپی و فناوری اطلاعات در استفاده از فناوری‌های نوین پیشرو هستند، بیشترین تعداد وبینارها را هم برگزار کرده‌اند. پس از آن حوزه‌های مالی، بازاریابی و توسعه فردی بیشترین تعداد وبینار برگزار شده را دارند. در سایر حوزه‌ها نیز شاهد روند رو به رشد در برگزاری وبینار از ابتدا تا انتهای سال هستیم.

 

وبینار اغلب در چه روزهایی برگزار شده است؟

اغلب برگزار کنندگان وبینار روزهای میانی و پایانی هفته را برای برگزاری وبینار انتخاب می‌کنند به طوری که در مجموع ۳۷% از وبینارها در روزهای پنج‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شوند اما الزاما از دیدگاه مخاطبان این زمان‌ها برای شرکت در وبینار مناسب نیستند.

استان‌هایی که وبینار در آنها بیشتر برگزار شد

از آنجایی که به آمار کاربران در سایر پلتفرم‌ها دسترسی نداشتیم در این بخش تنها به داده‌های کاربران ایسمینار بسنده کردیم. بر اساس بررسی‌ها مشخص شد در سال گذشته به ترتیب استان‌های تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و فارس دارای بیشترین تعداد کاربر در ایسمینار هستند.

چند درصد از کاربران وبینار خانم و چند درصد آقا بودند؟

باز هم با توجه به اینکه به آمار کاربران در سایر پلتفرم‌ها دسترسی نداشتیم در این بخش داده‌های کاربران ایسمینار مورد بررسی قرار گرفته است. ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان در وبینارها را آقایان و ۲۶ درصد را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

برای مطالعه کامل گزارش می‌توانید گزارش سالانه بازار مدیریت و برگزاری وبینار سال ۹۷ در ایران را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.