راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صندلی‌های بی‌وفا / بانک‌های کشور ازلحاظ ثبات مدیریتی چه وضعیتی دارند؟

تغییرات مدیریتی در هر مقطعی امری عادی و طبیعی به نظر می‌رسد اما اتفاقی که از اوایل 1398 شاهد آن بودیم، تغییرات مدیریتی در راس بانک‌هاست که در مهرماه به اوج خود رسید. مدیران عامل هشت بانک کشور از ابتدای سال 1398 تاکنون تغییر کرده‌اند؛ از این بین اما شش مدیرعامل در مهرماه تغییر کردند.

این روزها که صحبت از تحول دیجیتال و پیاده‌سازی مفاهیمی همچون بانک دیجیتال است، نیاز به ثبات مدیریتی بیش از پیش احساس می‌شود چراکه تحولات اساسی همچون تحول دیجیتال نیازمند سلسله تغییراتی است که ممکن است فرایند پیاده‌سازی و عملیاتی کردن آنها چندین سال طول بکشد؛ در نتیجه بانک‌هایی که ثبات مدیریت بیشتری دارند احتمالا می‌توانند عملکرد قوی‌تری در خصوص پیاده‌سازی بحث‌هایی همچون تحول دیجیتال داشته باشند. به همین بهانه در این مطلب قصد داریم با نگاهی به تاریخ شروع فعالیت هر یک از مدیران عامل فعلی بانک‌های کشور، تصویری از وضعیت ثبات مدیریتی شبکه بانکی کشور داشته باشیم.

فایل باکیفیت اینفوگرافیک زیر را می‌توانید با کلیک روی آن مشاهده کنید.

تغییرات هشت مدیرعامل بانک تا مهر 1398

بهزاد شیری در فروردین‌ماه مدیرعامل پست بانک شد؛ او که دارای مدرک دکترای پول و بانکداری است، در سابقه خود ریاست اداره کل اعتبارات و سرمایه‌گذاری پست بانک، عضو هیئت‌علمی پژوهشی وزارت جهاد، عضو هیئت‌مدیره بانک سپه، رئیس هیئت‌مدیره شرکت کویر تایر، عضو هیئت‌مدیره لیزینگ امید، عضو هیئت‌مدیره شرکت سرمایه تامین امین، مشاور رئیس‌کل گمرک ایران، معاون طرح و برنامه گمرک ایران، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک، مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک سپه و رئیس هیئت‌مدیره گروه سرمایه‌گذاری امید را داراست.

سپس در خردادماه بود که فرج‌اله قدمی مدیرعامل بانک سرمایه شد. او بیش از یک سال به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل در بانک سرمایه حضور داشت و سپس به سمت مدیریت‌عامل منصوب شد. قدمی سابقه فعالیت در پست‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف بانک سپه از امور اعتباری تا امور شعب و همچنین عضو هیئت‌مدیره این بانک را در کارنامه خود دارد.

و اما مهرماه امسال، ماه پرتغییری بود و شش مدیرعامل بانک کشور در این ماه تغییر کردند.

بانک انصار (وابسته به بانک سپه) که در همه سال‌های فعالیت خود ثبات مدیریتی داشته و از ابتدای فعالیت این بانک آیت‌الله ابراهیمی مدیرعامل این بانک بوده است، امسال و در مهرماه تغییر می‌کند و مهدی رضایی مدیرعامل بانک انصار می‌شود؛ رضایی پیش از این سوابق اجرایی در بانک‌های گردشگری، پارسیان، شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و سرپرست اجرایی موسسه اعتباری ثامن را داشت.

همچنین غلامحسین صباغی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر (وابسته به بانک سپه) شد. سید ضیاء ایمانی که سابقه مدیرعاملی در بانک‌های رفاه و مهر اقتصاد را دارد، به سمت مدیریت عاملی بانک سینا منصوب شد. او پیش از این، چهار سال مدیرعامل بانک مهر اقتصاد بود و اکنون غلامحسن تقی نتاج به سمت مدیریت عامل بانک مهر اقتصاد (وابسته به بانک سپه) منصوب شده است.

پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک قوامین (وابسته به بانک سپه)  نیز طی مراسمی در سوم مهرماه، علی ابدالی به‌عنوان مدیرعامل جدید بانک قوامین معرفی و منصوب شد.

همچنین مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک حکمت ایرانیان (وابسته به بانک سپه) برای تعیین اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل این بانک برگزار شد و جلالی نظری به‌عنوان مدیرعامل این بانک انتخاب شد.

و اما موسسه اعتباری نور که در حال حاضر مدیرعاملی ندارد، تا 22 فروردین‌ماه 1398 مهران شریفی سرپرست این موسسه بود اما از این تاریخ به بعد هیاتی سه نفره از سوی بانک مرکزی برای اداره امور موسسه منصوب شدند که حشمت‌الله نظری رئیس هیات سرپرستی هستند.

همچنین موسسه اعتباری توسعه نیز از اواخر 1397 مدیرعاملی ندارد. پیش از این اسماعیل لله گانی مدیرعامل این موسسه بود ولی در حال حاضر یعقوب مطهری مطلق رئیس هیئت سرپرستی موسسه اعتباری توسعه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.