راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جوان ایرانی موفق به دریافت بودجه از بنیاد آیوتا (IOTA Foundation) شد

بنیاد IOTA سازمان خصوصی در آلمان است که در سال 2017 و توسط دومینیک شینر و دیوید سانستبو راه‌اندازی شد و به‌عنوان نوع جدیدی از یک بنیاد معرفی شده که تمرکزش را روی توسعه نسل بعدی پروتکل‌ها برای دنیای متصل قرار داده است.

بخش تحقیقات این بنیاد عنوان جدیدی را در نقشه راه تحقیقات IOTA قرار داده که در راستای آینده کارامدی سبز در فضای ارزهای رمزنگاری‌شده است و کمبودش به شدت در جامعه علمی احساس می‌شود.

این پروژه جدید با عنوان Green IOTA به دنبال ارائه راهکارهایی برای کاهش مصرف انرژی در انجام محاسبات، ذخیره‌سازی، ارتباطات و غیره است تا ثابت کند که خود IOTA، سبز است و به سلامت زمین در سیستم پرداخت هیچ خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

حالا این بنیاد به مقاله‌ها و پروژه‌هایی که ایده و یا روشی برای بروزرسانی این شبکه داشته باشند که بتواند اکوسیستم آن را بهبود بخشد جوایز اهدا می‌کند. در حال حاضر این شرکت سه متقاضی را که واجد شرایط دریافت هزینه هستند مشخص کرده است که یکی از این افراد جوان ایرانی با نام امیر عباس زاده سوری است.

امیر عباس زاده سوری دانشجوی دکترای مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه آزاد اسلامی و مدرک کارشناسی ارشد شبکه کامپیوتر از دانشگاه امیرکبیر است که چندین مقاله در مورد بانکداری پاک، ارزهای دیجیتال، آیوتا (IOTA) و تنگل در رویدادهای مهم ارائه و منتشر کرده است.

به دنبال دریافت این جایزه امیر عباس‌زاده رساله دکترای خود را روی Green IOTA قرار می‌دهد. او قصد دارد الزامات موردنیاز برای ارزهای رمزنگاری‌شده سبز را تعیین و مشخص کند و آیوتا و تانگل را باتوجه به این الزامات، تجزیه‌وتحلیل کند تا درنهایت بتواند به راهکارهایی برای کاهش مصرف انرژی در فرایندهای محاسبات، ذخیره‌سازی و ارتباطات دست یابد.

منبع: Blog.iota

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.