راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی اولین سیستم پرداخت آنی در عربستان با همکاری شرکت وکالینک

شرکت ارائه‌دهنده سیستم پرداخت بین‌المللی وکالینک با همکاری شرکت سعودی پیمنتس پرداخت‌های آنی را در کشور عربستان راه‌اندازی کرد.

سعودی پیمنتس یک شرکت تابعه سازمان پولی عربستان سعودی (SAMA) است که با همکاری شرکت انگلیسی وکالینک به دنبال ارتقا و به‌روزرسانی زیرساخت پرداخت کشور و بهبود اقتصاد دیجیتال عربستان است.

از طریق این مشارکت و همکاری امکان انجام پرداخت‌های آنی میان موسسات مالی، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در خصوص انجام انتقال اعتبار، صورت‌حساب و قبوض الکترونیکی، رمیتنس، پرداخت‌های انبوه و انتقال پول فرد به فرد فراهم می‌شود.

زیاد بنز باندر آل‌یوسف مدیر شرکت سعودی پیمنتس می‌گوید که تغییر و تحول کشور به سمت جامعه بدون پول نقد در راس استراتژی‌های شرکت است و جزو چشم‌اندازهای سال 2030 عربستان هم محسوب می‌شود.

سیستم پرداخت کشور که براساس آخرین استانداردهای پیام‌رسانی ISO ساخته شده است، به اکثریت موسسات مالی و حساب‌ها دسترسی پیدا می‌کند، با سرویس‌های شخص ثالث سعودی پیمنتس کار می‌کند و از فرایندهای ضدکلاهبرداری و انطباق پشتیبانی می‌کند.

وکالینک از زمان راه‌اندازی‌اش در سال 2017 در تایلند توانسته سرویس پروپت‌پی (PromptPay) خودش را میان نیمی از جمعیت این کشور طی دو سال جا بیندازد.

منبع: Banking technology

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.